Denmark, WA

Jag befinner mig alltså just nu i Denmark, WA. 40 mil söder om Perth vid kusten. Har hittills fått ett hål i mina byxor gjort av en koala, blivit kissad på av en känguru, släpat en viss get tillbaka in i dens hage X antal gånger, undvikit alpacaspott, klippt hundar, sett ett stackars marsvin bli påsatt precis efter att den fött, sett illrar para sig (BRUTALT!) och en hel del annat.

Har också lärt mig ett nytt ord - capsicum. Tyda översätter det till cayennepeppar men här använder de det för paprika. Också en massa andra ord som ersättning för sådant jag redan kan, bin bag istället för trash bag, rubbish istället för trash, jumper istället för jacket och annat töntigt. Vissa ord säger de också helt annorlunda, typ tattoo. Deras uttal gjorde att jag först inte förstod vad det var för ord de sa, och det händer rätt ofta...

Ska försöka fixa lite bilder och lägga in någon dag snart. C ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0