Studenten

Min klass hemma i Sverige tog studenten idag. De är klara med gymnasiet nu. Jag är jätteglad för deras skull men jag vill också! Jag vill ha kläder som det står Student 2010 på, jag vill gå på skivor, jag vill springa ut och skrika FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN FYFAN VAD VI ÄR BRA, jag vill ha en studentmössa, jag vill ha ett plakat med en ful bild på mig som liten, jag vill ha champagnefrukost med jordgubbar, jag vill åka flak, jag vill vara äldst på skolan och kunna säga att jag går i trean, jag vill ha björnar och rosor runt halsen, jag vill gå på andras studentskivor, jag vill ha en vit studentklänning, jag vill ha mösspåtagning, jag vill vara student 2010 för att det låter coolt. Jag planerade redan när jag var runt 10 år att jag skulle gå ut skolan år 2010 och det tyckte jag var coolt, men så blev det inte. Grejen är att jag kommer missa allt det här nästa år också eftersom att jag kommer plugga på distans. Ska jag köpa min egen mössa eller? Ha mitt eget utspring och eget flak? Dricka champagne i mitt eget kök med mig själv klockan 7 på morgonen? Känns inte riktigt vettigt måste jag säga. Jävligt surt är det i alla fall. Jag hade liksom kunnat vara klar nu.. Inte för att jag vet vad jag skulle gjort efter men fattar ni, jag hade kunnat tagit studenten idag? Istället sitter jag här för mig själv, i Arkansas, yey. Är väl okej det med men det är bara så jävla surt just nu. Vet inte hur många personer som haft som status idag på facebook "för jag har tagit studenten fyfan vad jag är bra" och bilder på mössor och glada människor, jag har till och med sett en video på utspringet. Grattis till er.

Valborg är det också tydligen. Jävla skitdag. Här är det bara 30 april, det blixtrar som om satan kommit lös och det är tornadovarning i typ hela staten, yey vilken dag.


Rebecca
2010-05-01 @ 08:54:00
varför tog de studenten så tidigt? ;O

Och varför ska du plugga på distans?

Bror
2010-05-01 @ 15:01:21
Sluta klaga syster! jag har det värre en dig! nationella prov hela tiden! nu regnar det också! vi kan byta om du vill?

Mamma
2010-05-01 @ 17:14:43
Sötnos, du har ju fler kamrater som tar studenten nästa år, du får snylta på deras champange frukost........ Eller så får du gå på Berga.... Eller inte....


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0