Kommentar

Bland de vettigaste inläggen jag läst på en utbytesstudentblogg. Bra att du skriver om den här sidan av USA. Man tänker inte på att USA faktiskt är en nation som i dagens läge för två fullskaliga krig där över en miljon människor har dött under loppet av mindre än fem år.

Då tänker man ju på varför ingen där borta reagerar, jag menar hur tänker människorna.
Men måste säga att det här inlägget faktiskt klatgjorde väldigt mycket och gav en djupare förståelse på hur de ser på omvärlden. Helt sjukt att ungdomarna indoktrineras till att tro att deras land är störst, bäst och vackrast.
Tycker det är bra att man får reda på sånt här innan man åker. Det hjälper nog så stt inte kulturchocken blir lika stor.
Kram och tack för en bra blogg!



Jag vet inte vem du är men tack så mycket, det värmer! Jag håller med dig helt och fullt, det är sjukt egentligen vad de lär sig här.. De tror verkligen att utan USA skulle världen inte vara någonting. De säger i princip att om USA falerar, kommer hela världen att gå i kras. Allt är uppbyggt runt USA i deras hjärnor vilket är konstigt egentligen för utan resten av världen, hade inte USA funnits. USA är uppbyggt på alla andra länder och är ju ett av de nyaste länderna. Det som de kallar amerikanskt här är egentligen bara ett sidospår på andra länders kultur/idéer och så vidare. Det finns så himla mycket att skriva om det här ämnet att jag utan problem skulle kunna skriva en bok men det gör jag någon annan gång. Tack igen!

Ulf
2010-03-04 @ 01:01:42
USA är världen !!! tack för mig!


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0