5 månader i staterna idag

Neeej helvete det ska bli storm på torsdag, när mamma och mormor ska landa! Tänk om de inte kan landa! Tänk om planet störtar! Tänk om de blir fast i New York! Såhär står det på den lokala nyhetsstationens sida:
Meteorologist Ross Ellet said that, if the latest weather data is correct, this storm could be one of the worst in a decade, "a storm you will likely remember for a long time to come, but not quite as destructive in Northwest Arkansas as the Ice Storm of 2009."
Not quite as destructive as the Ice Storm, ja det låter ju positivt. Vet ni vad som hände då eller?! Det var typ två inches med is ÖVERALLT, skolorna var stängda i över en vecka, folk hade inte ström på över två veckor, träd förstördes, hela skogar förstördes. Man kan fortfarande se det idag, det ser ut som om träden brunnit ni vet? De är helt kala och svarta, isen dödade dem! Så not quite as destructive är inte så positivt som det låter. Just nu håller de på att forska om hur mycket av nederbörden som kommer vara regn, snö respektive is. Ja, de räknar is som nederbörd eftersom att det typ regnar is (kraftigare fall av hagel antar jag). Stört. Förra veckan var det liksom runt 15 grader och strålande sol.

Några bilder från förra årets isstorm, hur sjukt är inte det här! Tami hade bilder på åsnorna också från förra året, de hade is på öronen så att de tyngdes ner!
Det var 26-28 januari förra året, snacka om exakt samma tidpunkt!


Flera centimeters tjockt islager på några stackars grenar!




Jag hoppas då inte att det här upprepas i år igen!


Jag har bytt bort volleyboll till track så nu gör jag track 8th hour. Det är bara jag och Daisy så vi får sköta oss själva. Idag joggade jag en mile och sen stretchade jag en himla massa. Sen skulle jag på drama rehearsal så jag stannade inte på den riktiga trackträningen. Problemet var bara att det var ingen rehearsal när jag kom dit men då orkade jag inte byta om igen så då skippade jag träningen och åkte hem istället.

Mamma, jag hade en grön tröja på mig idag. Julie tog en bild, får se om jag kan ha henne skicka den till mig.

Imorgon är det washable wednesday. Man ska ha en vit tröja på sig så kan folk skriva på den. Får väl se hur det blir. Om någon skriver nåt roligt på min kanske jag inte tvättar den utan sparar som ett minne? :)

Priscila Andrade
2010-01-27 @ 10:37:48
Helo,



Last year bab.la and our blog Lexiophiles launched the Top 100 International Exchange and Experience Blogs 2009. It was rewarding and we really enjoyed bringing the exchange blogger community together, and here we go again:



It’s time for The Top 100 International Exchange and Experience Blogs 2010, also known as IX10.

We are looking for the top 100 blogs about life abroad and your blog has been nominated. The nomination period goes from January 22nd to January 31st. Feel free to spread the word among bloggers writing about life in a foreign country.



The voting starts on February 1st and goes till February 14st 2010. At the end of the two-week voting period, the blogs with the most votes will win.



If you want to read more about IX10 visit Lexiophiles (http://www.lexiophiles.com/featured-article/the-top-100-international-exchange-and-experience-blogs-2010).



Send me an email in case you don’t want to be included in this list or if you have any further questions about the competition.



Kind regards,



Priscila

On behalf of the bab.la and Lexiophiles team




URL: http://lexiophiles.com/
Hedwig i New York
2010-01-27 @ 18:14:55
Hej! Bra blogg, hoppas att det inte blir sa isigt som forra aret!!!



Kan du snalla lanka till min blogg? www.hedwigiusa.blogg.se? Och sa lankar jag till din.




URL: http://hedwigiusa.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0