Onsdag

Jag inleder dagen med ett faktum. Min röv har växt. Så nu vet ni det. Man hade ju kunnat hoppats på att mina höfter breddat sig eller något men jag har kommit fram till att det är rövfett och inget annat.

Annars då? Jag har varit i skolan, postat ett paket, solat. Låg ute efter skolan och det var inte riktigt lika varmt som igår men nästan. Om det var drygt 30 grader i solen igår var det nog knappt 30 idag. Jag är fortfarande fascinerad över att vinden är varm. Okej det är inte som att kliva ur bilen i Death Valley och få en hårfön i ansiktet men vinden är ljummen. Det är fortfarande en aning svalkande men inte så att man får gåshud eller tycker att den ens är kyligt. Vinden är varm helt enkel. När har vi varm vi varm vind i Sverige? Svar aldrig. Kustklimat bådar inte särskilt gott för varma vindar helt enkelt. Jag menar.. aprilväder här är som juliväder hemma! Det är 14 april och jag har en bränna. Återkommer om det.

På vägen hem från skolan såg jag något som rörde sig i dikeskanten, undrade förstås vad det var och när jag kollade dit var det en sköldpadda! Visste att det fanns sköldpaddor här men har aldrig sett en. En liten snappsköldpadda eller vad de heter på svenska. Här kallas de crocodile turtle eller nåt sånt. Som tur var hade jag kameran med mig så jag kan faktiskt bjuda på en bild. Jag tycker det ser ut som en kille.


Sen kom jag hem och fotade lite allt möjligt såhär på kvällskvisten. Chimi tha Chinchilla:


Och så självklart Jack, han var inte så samarbetsvillig ikväll däremot.



Mitt kära lilla fordon som hade varit perfekt om den varit lite mindre och lite bensinsnålare...


Sommarkänsla?




Det här är från ytterdörren, det man ser är uppfarten och sen hagar


Grandpa är ute på äventyr med traktorn. Ser ni hur grönt det är eller? Sjukt!

Okej följande bild är lite awkward men jag pratade ju om min bränna tidigare så här kommer bildbevis!

Jag upptäckte idag att badrumsspegeln är bra mycket bättre än spegel i mitt rum när man ska ta kort på sig själv, typ kläder och så. Bra att jag kommer på det efter 7,5 månad..

thea- utbytesstudent i michigan
2010-04-15 @ 03:18:50
sjukt nice bil ändå, den ser cool ut ;) jag är också taggad över att få komma hem. men min pappa ringde måndad och sa att han kommer och hälsar på nästa helg. så random och så sjukt kul! :) så jag kan vänta lite längre nu haha


URL: http://livetsomthea.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0