Spännande dag

Idag har inte varit fullt så händelserik som de senaste dagarna. Det känns som fredag och jag är lite deprimerad att det är två dagar kvar av skola innan det är helg.

Idag när jag körde hem från skolan var det 81 grader (27 celsius), var ganska så nice kan jag ju säga. Jag vet att det här känns som långt borta för er men det var äckligt varmt att sätta sig i bilen som stått i solen hela dagen och ACn slogs på för fullt med en gång. Imorgon sägs det bli ännu varmare. Det blåser varmt (vilket det typ aldrig gör i Sverige) och att ha långbyxor på sig är nästan för varmt, speciellt eftersom att mina var svarta idag. Problemet är att inne i skolan är det kallt så man vill inte gärna gå omkring med shorts där inne heller. Och speciellt inte nu när jag flagnar på hela benen haha, det ser ut som att jag har eksem.

Jag skulle varit ledig på fredag egentligen men eftersom att vi haft så många snow days så lägger de in en extra skoldag istället. Hade inte tackat nej till tre-dagars helg men vad gör man?

Imorgon anordnar min skola någon slags bokförsäljning, men grejen är att alla böcker är gratis. Man får ta hur många man vill och det ska tydligen finnas 20000 böcker, både nya och gamla, skönlitteratur, historia, bilderböcker och allt möjligt. Jag hoppas jag hittar lite böcker, är väl alltid trevligt. Kan ju inte släpa med mig alltför många hem (till Sverige) däremot då det blir lite tungt.. Jaja vi får se, jag är pepp i alla fall!

Min IEC har jagat mig i ett par dagar och bett min ringa tillbaka till henne men jag har ingen lust med det så jag har inte gjort det. Måste väl prata med henne förr eller senare men just nu orkar jag inte. Dessutom ringer hon på kvällarna vid typ halv nio, vem gör det liksom?

Imorgon är det April fools day, hoppas jag inte blir alltför lurad. Ska försöka komma ihåg att vara extra skeptisk imorgon mot allt vad folk säger.

Ja justde! Jag har köpt en prom ticket idag också, 20 dollar fattigare. Hade jag varit senior hade det varit gratis..


Jack och Wicked är bästisar

Nu ska jag klaga lite igen. Arkansas är tråkigt. Jag var fine with it de första 5-6 månaderna kanske, allt var liksom nytt ändå. Men nu, det finns inget här! Jag förstår inte att folk vill bosätta sig här, och jag förstår att många unga vill härifrån. Alltså, det finns ingenting att göra. Det är att gå på bio eller hänga i Walmart som gäller, och det är det som folk gör. Förutom de som festar dåra. Okej lantliv, okej att leva ute på vischan men närmaste stora stad är liksom.. Little Rock? Tre timmar härifrån. Tulsa, tre timmar. Kansas City, tre timmar. Det är liksom toooomt. Och jag börjar tröttna på att inte leva vid havet! Jag vill ha vatten haha! Jag älskar havet. Men ja.. Arkansas i all ära men jag skulle aldrig vilja bo här för alltid, och att åka härifrån om två månader känns lagom. Förresten apropå ordet lagom, jag saknar verkligen en engelsk översättning. 

Puss på er


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0