Måndag

Jag vet att jag borde gå och lägga mig men det är tråkigt. Lär nog göra det efter jag skrivit det här inlägget i alla fall. Efter en omgång eller två eller tre av Solitaire på iPoden.

Vet ni vad som hände idag? Min nagel gick av! Min akrylnagel. Skulle stänga en byrålåda, poff sa det så flög den iväg. Helvete vad ont det gjorde. Nä så farligt var det inte, jag blev mest chockad. Nageln är ful som fan under och det ser helt mobbat ut att sakna (jag skrev missa först) en nagel på långfingret. Går ju inte direkt att dölja heller.. Måste försöka ta mig dit så snart som möjligt, på onsdag typ. För imorgon är det Daisy's födelsedag och då ska vi hem till henne och fira det, hon vet inte om det men det blir nog kul. Äta lite tårta och ge bort lite presenter och så. Jag har knepat med ett födelsedagskort nu ikväll, kul kul. Mitt finger är varmt förresten, haha, det fick sig nog en rejäl smäll.

Har också haft ett väldigt roligt samtal med en gammal vän över MSN nu ikväll, du vet vem du är om du läser det här. Tvivlar på att du gör det men hej isåfall.

Vad mer? Inte mycket. Pratar om dating i human relations och jag och Juliana får förklara skillnaderna i Europa. Att vi inte frågar "do you wanna go out with me?", och sen kallar varandra pojk-/flickvän, gör slut en vecka senare för att man hatar varandra. Så går det inte till i Europa. Och ungdomarna här är helt fascinerade/chockade över att det är okej för en kille och en tjej att vara i samma rum, här går det inte an ser ni. Nej här ska det vara öppna dörrar och helst en förälder som står och spanar/lyssnar. Föräldrarna här har noll trust i sina ungdomar och vår lärare sa det också. Ingen tillit överhuvudtaget, de tror att tonåringar gör allt de kan bara för att de får tillfälle att göra det.

Alltså har ni tänkt på att jag aldrig skriver korta inlägg? Jag vet inte vad grejen är, jag bara ordbajsar, jag kan inte skriva typ one-paragraph-inlägg. Det går inte. Därför slutar vi här. Over and out.



Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0