Questions

Du har inte tänkt på att kolla upp dessa ord i ordböcker? I Sverige lärs i regel brittisk engelska ut. Synd att många missar att språket skiljer sig lite mellan olika engelsktalande länder.

Men självklart vet jag att brittisk engelska lärs ut i svenska skolor men nu är jag i amerika och lär mig amerikansk engelska, alltså skriver jag om mina amerikanska erfarenheter. Och jag tror ingen normalt funtad människa har missat att engelskan skiljer sig mellan olika länder.

Vilket företag åker du med, är dom bra isf ?
hur är det att bo i värdfamilj ?
Längtar du hem ofta, eller gick det över ?

Jag åker med EF (www.ef.se/hsy) och jag tycker att hittills har de skött sig helt okej. Den enda jag har haft lite problem med är min IEC, men hon verkar inte riktigt normal så hon kanske tillhör undantagen. Annars så är jag jätteglad att jag hade möjligheten att ta körkort och köra bil! Mig veterligen är EF den enda organisationen som tillåter det och det är en sån frihet. Sen är det inte alls säkert att man får köra, det beror på familjen och så.
Att bo i värdfamilj är annorlunda. Nu är min värdfamilj snälla och lätta att ha och göra med så jag har inte haft några problem. De har inga särskilda regler, jag har ingen curfew (som jag vet att de allra flesta har), behöver inte hjälpa till med något särskilt etc. Så jag har det rätt så bra. Men självklart är det inte som att bo i min riktiga familj, som jag känt i 18 år.. Tänk dig själv att flytta in till några du aldrig träffat förut, det är lite sjukt egentligen haha!
Jag har inte haft någon hemlängtan alls. Visst har jag saknat (och gör fortfarande) Sverige, kompisar, familj, djur osv men jag har inte haft den där känslan "det här suger, jag vill hem!" som jag trodde att jag skulle få. Just nu känns det inte som att det kommer komma men vem vet.. det kanske det gör! Förlåt för dåligt svar på sista frågan men som sagt, jag har inte så mycket erfarenhet i ämnet.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0