Australia Day

Igår var det Australia Day, vi jobbade som vanligt och sen åkte vi till en damm och badade vilket var väldigt skönt med tanke på att vi alla svettats som djur hela dagen. Idag är det ännu varmare och jag smälter så fort jag går ut från luftkonditioneringen. Dagen hittills har bestått av tvättande och dödande av en orm, den första jag sett sen jag kom hit. Jag lyfte in honom i en påse, lite äckligt var det faktiskt med tanke på att om han levt fortfarande hade han kunnat döda mig.

Det föddes också en ny alpackabebis imorse men jag har inte tagit några kort på honom än.







Blev också riven av en känguru imorse:

Så so far har jag blivit klättrad på av en koala vilket resulterade i blåmärken på benet, sparkad av en alpacka vilket också blev ett blåmärke på benet, riven av en känguru, riven och stångad av en get, och riven av kaniner vilket alla resulterade i blåmärken och/eller rivmärken. Härligt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0