11 dagar sen sist

Och mycket har hänt!

Jag har ju som sagt varit på en djurpark sen jag kom till Australien. På söndag för en vecka sen drygt åkte jag vidare upp till Perth för att jobba på en hästgård där. Lång historia kort så åkte jag och min nyfunna resekompis Viktoria därifrån på torsdag förmiddag eftersom att jag enligt tanten gjort hennes liv miserabelt.

På onsdagskvällen efter att hon sagt att vi var tvungna att lämna ringde jag till Dylan, en kille jag lärde känna nere på djurparken (deras yngste son) som bor i Perth. Frågade om vi kunde sova hos honom en natt och det kunde vi (tack för det!) På Facebook fick jag också tag i Ryan, den äldre sonen och beklagade mig för honom och han erbjöd sig att vi kunde komma tillbaka ner om vi ville. Vi sa att vi skulle fundera på det ett tag och slutsatsen blev att vi ville åka tillbaka.

På torsdagsmorgonen ringde jag till transportbolaget uppe i Perth och sa att jag ville åka till Denmark idag och frågade vad det fanns för alternativ. Vi bokade in oss på en buss som lämnade Perth 12.15 och skulle komma fram till Denmark 20.33. Lång bussresa men den kändes inte så lång faktiskt. På kvällen kom vi så fram till Denmark och Ryan hämtade upp oss och körde oss ut till gården.

Sen detta hände i onsdagskväll har jag säkert berättat historian tio gånger, och nu börjar jag bli förvirrad över vad som egentligen hände och i vilken ordning och så vidare. Men nu är vi här och nästa stopp blir Albany den 22 februari eller så :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0