Went for a swim in the Southern Ocean

Igår, onsdag så var det jättefint väder så jag fick ledigt på eftermiddagen och jag och Johanna, den andra svenska tjejen som är här, åkte till Green's pool - stranden som är närmast här. Vi fick skjuts dit och skulle lifta hem men vi fick ingen lift så vi knallade istället. Efter 7-8 km ringde vi och så blev vi upphämtade, då hade vi gått halva vägen. Taskigt att inte plocka upp oss tycker jag.. det närmsta vi kom var en bil full med asiater som stannade och frågade "what's the problem?" och jag sa "eeehh... we just wanted a lift but it looks like your car is pretty full..." och puckot svarar "yes.. sorry" i hennes kinesiska accent. Pucko.

Alla här på farmen tycker det var jättekonstigt att vi inte fick skjuts - "I so would have stopped for two Swedish girls!!!" haha. Måste ju säga att fördomarna om svenska tjejer är de samma över hela jorden... och man får höra det ofta. Men det är kul, jag driver med dom i det hela!

Vi gjorde en liten julhälsning till er:



Blev taggad i världens snyggaste bild på Facebook. Det här är Reagan, en av kanadensarna som jag bor och jobbar med. De åker vidare imorgon, sorgligt! Tack vare dem har jag kunnat upprätthålla min amerikanska engelska.. nu kommer det bara gå utför! Känner redan hur jag blir förvirrad över hur ord uttalas ibland, och när jag läser böcker på engelska så läser jag ibland orden med australiensisk accent.. tragiskt. Undra hur det här kommer sluta. Skillnaden nu från förut är i alla fall att jag nu är medveten om min accent och kan förhoppningsvis behålla den, eller vi får se.. folk här tror fortfarande att jag är amerikan i alla fall. Kanske ska satsa på att försöka snappa upp australiensiskan - som för övrigt är väldigt konstig. Ryan, sonen i den här familjen kom hem från university några dagar efter att jag kom hit. Han har berättat nu i efterhand att han trodde att jag var amerikan, och att han undrade vart den svenska tjejen som skulle komma var någonstans, haha! Alltid kan man lura någon.

För övrigt så saknar jag mina kläder och min garderob.. jag har typ inga kläder här och har på mig samma saker hela tiden.

Känns också som att jag varit i det här landet betydligt längre än två veckor. Och att jag inte ens varit på den här gården i två veckor ens känns absurt, känns som jag varit här jättelänge.

Jag har också fått tillbaka mina fräknar, blivit lite brun och bränt mig ytterst lite. Solskyddsfaktor 50+ is tha shit.

En störd sak är att de spelar samma christmas carols här som de gör på alla ställen i världen där det just nu är snö. "I'm dreaming of a white christmas" "dashing through the snow in a one horse open sleigh" "walking in a winter wonderland" njaaa inte riktigt rätt det här känner jag.

Kommentarer
Postat av: Filippa

Ser skönt ut! Ska du lära dig att surfa? :D



Kram

2012-01-11 @ 12:28:20
URL: http://filippafredriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0