Mars 5, 2011

Hej, det var inte igår!

Jag är fortfarande fascinerad över att folk fortfarande tittar in på bloggen, särskilt som jag skriver väldigt sporadiskt. Anledningen är egentligen att den här bloggen var till för mitt utbytesår men också för att mitt liv i Sverige är väldigt tråkigt, det finns liksom väldigt lite att skriva om. Det skulle låta ungefär vaknade - pluggade - datorn - stallet - datorn - sova i princip varje dag och det är inget som roar någon.

Men jag kan ju köra en snabb update om vad som hänt sen sist.

Jag har dragit ner på pluggtakten, jag kommer inte att bli klar i vår utan någon gång i höst istället.
Jag kommer att jobba 1-3 dagar i veckan fram till sommaren, klirr i kassan!
Jag är påväg att boka en resa tillbaka till Arkansas, kommer att vara där i en månad i sommar!
Jag har suttit alldeles för mycket vid datorn de senaste månaderna.

Dessutom är jag sjukt trött på vintern, det är verkligen dags för vår nu tycker jag. Skåne ska tydligen ha barmark och en massa plusgrader redan men här uppe i Norrland (läs Stockholm...) är det fortfarande en 50 centimeter snö och äckligt. Idag var det däremot plusgrader och sol så nu kanske snön ger med sig snart, jag håller tummarna.

Här kommer två vinterbilder, först på en liten stackars blåmes och sen på mig och hästen.





Jag letade runt lite i gamla album från USA och kom över den här bilden, tagen 7 mars 2010. Jag kommer ihåg den här dagen, jag skulle shoppa har jag för mig och gick alltså ut klädd såhär, i trekvartsbyxor och t-shirt. Känns ju otroligt långt borta när man sitter här. Kanske ska börja med det här, gå bak i arkiven och lägga in en bild då och då?



Gick också tillbaka i arkivet och kollade om jag hade skrivit något den 5 mars, alltså exakt ett år sedan. Ett litet futtigt inlägg fanns det och jag hade solat under 8th hour och sett Gravette spela baseball på kvällen. Sjukt hur väl man kommer ihåg dagarna sådär när man läser om dem. Jag kommer ihåg att jag och Juli åkte dit i min truck, vi hittade inte vägen, vi hade köpt blizzards på Sonic, vi visste inte vart vi skulle parkera, vi frös när solen gick ner, låten Rude boy med Rihanna hade precis kommit ut och Jacy och nån mer satt och förfasade sig över vad hon egentligen sjunger i låten och så vidare och så vidare. Jag tror också att det här var dagen jag pratade med Nick för första gången, han som sen skulle bli min man i pjäsen A Midsummer Night's Dream vi gjorde.

I can't wait.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0