May 9th

Nu är det storm för ovanlighetens skull.. Åska, spöregn och blixtar som lyser upp hela himlen. Tur man inte är åskrädd eller nåt sånt. När jag kom hit varnade min värdfamilj mig för stormarna som de har här, och nu efter snart 9 månader har jag förstått varför. Vi har inte såna här stormar i Sverige. Det är extremt och sen går det över på typ 30 sek. Helt sjukt. Men ni vet väl vad de säger om södern? "If you don't like the weather, wait ten minutes!" Stämmer ruskigt bra.

Nu är det 19 timmar tills jag ska hämta de två musketörerna på flygplatsen, spännande värre. Hoppas att de inte har problem i immigration eller nåt, att de tror att de ska hit och jobba illegalt eller nåt, skulle ju vara en bummer! Mitt nya favorituttryck förresten, "what a bummer!" "That would have been a bummer!" Vet inte vart jag fått det ifrån.

Så idag var det mother's day. Vi firade med övergrillad kyckling och potatis. Haha, kycklingfiléerna var typ som gummi så vi gav de till hundarna istället och åt bara "the dark meat." Släkten var här och det delades ut mother's day cards och några få presenter och en del blommor. Sen har jag spenderat mesta delen av dagen inomhus, har tittat på Criminal Minds och Grey's Anatomy med Avery & Grady.

Josh åkte på nån jobbresa nu ikväll, tror han skulle till Texas och så kommer han hem på torsdag. Sen åker han och Tami till Kalifornien på söndag så han får inte träffa musketörerna speciellt mycket. Jag har inte bestämt hur jag ska göra med skolan heller.. Får nog gå dit om vi har test eller saker som ska lämnas in, men det löser sig.. Det tråkiga är att vädret ska vara bajsigt också så jag kan inte direkt lämna musketörerna vid poolen hela dagen så det försvårar det hela. Jaja vi får se helt enkelt. Jag är jävligt excited över det svenska godiset jag ska få! Smågodis och Marabou har jag blivit lovad, hoppas de plockar med nåt saltlakrits för det finns ju inte här..

Annars har det inte hänt så mycket.. Helgen har gått sjukt fort som vanligt, jag, Juli och Daisy planerade att göra något för det här var sista helgen som vi inte har planer innan alla åker hem men så blev det inte. Vi var på bio och middag i fredags i och för sig men igår eller idag gjorde vi inget. Jaja ingen världskatastrof.

Jag har börjat läsa "The Girl With The Dragon Tattoo" förresten, är "Män Som Hatar Kvinnor" fast på engelska. Jag har ju läst svenska versionen men tänkte läsa den engelska också. Lite knepigt är det allt för det är ju svenska namn och platser i boken och jag vet inte riktigt hur icke-svensktalande ska förstå allting. Liksom.. de skriver "Kafé Anna," jag tycker ju att de kunde ha översatt det till "Cafe Anna" men det är ju bara jag det.

Förresten, vid den här tiden för ett år sen räknade jag ner dagarna till min 18 års dag, en månad kvar idag. Nu har jag mest ångest över att lämna 18 och bli 19 istället.. Sista året som tonåring och sen är det 20 vilket känns sjukt gammalt!

Jaja nu har jag inget mer vettigt att skriva, Jack sover på min arm och den är fuktig för han andas/snorar på den. Vi hörs!


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0