Fråga

Jag tycker jätte mycket om teater och tänker själv åka som utbytesstudent i trean. Skulle bli jätte glad om du kunde berätta lite hur du lyckades få spela på en teater, om du var tvungen att provspela inför massa människor. Ja helt enkelt berätta hur det var :)
Ha det bra nu sista tiden i US
sen undrar jag också, är det bra Arkansans, kan du berätta lite om det också?
Kram

Hej! Jag går i en dramaklass i skolan och det var så jag kom in på teater. Jag har aldrig gjort det förut men tänkte att det ju kunde vara en rolig grej att göra så jag ansökte om att vara i en dramaklass och jag fick plats. Så det är alltså genom skolan jag har teater. I min skola är det så att vem som helst kan provspela inför pjäserna (en varje termin) men det är väl nog så att de som har drama har lite förtur om det kniper med platserna. Ja vi fick göra audition, vi skulle memorera en bit av Shakespeare och sen läsa upp det, sen fick vi sjunga en liten snutt och dansa lite om jag minns rätt. Inte jättemycket människor, ett tjugotal kanske. Plus läraren då såklart.
Arkansas är bonnigt, det går inte att sticka under stol med. Det är rednecks och hillbillys och allt sånt man ser i filmer. Nu bor ju jag i "finaste" och rikaste delen av Arkansas, de södra delarna är riktigt fattiga och låg standard överhuvudtaget. Så allvarligt talat tror jag att det beror mycket på vart i staten man bor, naturen är annorlunda också. Här uppe är det mycket kullar, jättegrönt, slingriga vägar och sånt fint, i östra och södra delarna är det mer jordbruk dvs. platt och torrt. Jag vet inte riktigt vad mer jag kan berätta, fråga om det är nåt du undrar!


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0