Friday Saturday Saturday and Sunday

Idag satt jag ute och solade lite, den ni! I shorts och långärmat däremot då det blåste en del men i ansiktet tog det nog en del, känner att ögonlocken och kinderna är varma och nästan svider. Vilket är ett bra tecken! På kryssningen ska jag sola satan för att förhoppningsvis bli liiite brun till prom, väldigt tveksamt om jag kommer få någon färg men litegrann kan man väl få i alla fall! Får försöka undvika bikinilinjer bara.

Jahapp, så idag har jag ätit Subway till frukost/lunch. De köpte hem och så åkte vi till grandma&grandpa och åt. Sen har jag kollat på när de plöjt upp lite jord med sin nya triller vad det nu heter på svenska, en sån liten handdriven plog typ. Eller inte handdriven, den har ju motor men ja man går med den framför sig, som en gräsklippare typ! Vi ska göra grönsaksland. Odla lite tråkiga saker som ärtor, okra, squash, majs och sånt trams! Sydstatsgrönsaker med andra ord. Vart är tomaterna, gurkan, paprikan och löken?! Jeeez.

Sen har jag som sagt suttit ute i solen lite, trevlans. Sen åkte vi och åt middag på the Catfish Hole. Jag åt catfish (nähä?!) vilket väl var helt okej men det är ju friterat och lite väl salt för min smak. Men catfish är ju söderns nationalfisk så det ska man väl äta ibland. Sjukt goda hushpuppies till "förrätt" dock, typ som små friterade brödbitar och de här hade lök i sig också, mycket gott må jag säga. Åt 6 eller 7 stycken så det var nog därför jag inte orkade äta upp min catfish hahaha. Smart drag.

Nu ikväll har vi spelat Wii, lite olika brädspel typ Yatzy (på Wii alltså) och så Wii Ski. Är väl alltid trevligt. Criminal Minds har jag också sett på idag såklart, och lite halvt på 2½ men när jag gjorde mig i ordning.

Över och ut!

You know you're from Sweden when..

..everytime you see a swedish Brand/actor/company/phone/car/furniture store you feel compelled to point that out to your Non-Swedish friends (with barely hidden pride in your voice)

..you loudly proclaim that the tap water in your home is better than mineral water sold in supermarkets (anywhere in the world)

..you're painfully proud to inform a Non-Swede that there actually was an entire week with over 30 degrees Celsius this summer.

..you still believe it’s free to visit your doctor even though, in fact it’s pretty expensive, but you keep spreading this myth of the free health care system to the rest of the world.

Haha, mig i ett nötskal. Har gjort alla de här grejerna, speciellt den där om 30 grader på sommaren. Altid när folk frågar om vädret i Sverige drar jag upp de där två veckorna vi hade i somras när det var så sjuuukt varmt haha!



Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0