Frågor

Tack för svaren!:) Vilken orginisation åkte du med och hur gick resan dit? Hade du med dig någon person på flygresan? Hade du delstatsval och isåfall hamnade du där du önskade? Oj nu blev det många frågor på en gång!:) Men som sagt det känns skönt att fråga någon som vet!:)

Jag åker med EF. Jag flög från Stockholm - Frankfurt - Chicago - Arkansas. Jag hade inte med mig någon och till Frankfurt var jag själv. Till Chicago var det andra studenter från EF och en massa finska människor som åkte med YFU. Sen var jag själv på det sista planet också. Det läskiga är att jag kommer inte ihåg någonting alls från det första planet, knappt någonting på de 9 timmarna mot Chicago och bara smågrejer från sista flyget. Antar att jag var helt sönderstressad eller någonting, men skumt är det i alla fall. Mitt livs första minneslucka!
Jag gjorde inget delstatsval alls eftersom att jag var så sen med ansökningen, jag ansökte i mars.

Hej, jag tänker åka 11/12 och har varit taggad i typ fyra år på de nu och är antagen och allt, men, nu känner jag mig lite osäker som typ "tänk om man bara sitter hemma hela dagarna, eller tänk om man inte hittar några kompisar och barar sitter inne och gör ingenting i ett år" etc. :O?

Hej! Nu kommer det här låta klyschigt men, det blir var man gör det till. Om man vill hänga med kompisar efter skolan hela tiden så får man se till att skaffa kompisar och fråga om de vill göra någonting. Är man nöjd med att sitta hemma ibland, ja då gör man det. Sen får man vara beredd på att i början är det svårt att hitta vänner, man har problem med språket, man vet inte vad man ska förvänta sig och så vidare. Men jag måste säga att det mesta löser sig bara man vill det, det mesta handlar nog om inställning. Lycka till och hoppas du får ett bra år!



Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0