Venomous poisoooon

Bowlade idag. Slog inget nytt rekord men hamnade ändå på klart godkända 133! Jag och amerikanska bowlingbanor går bra ihop. Ska inte säga för mycket nu för nästa gång jag bowlar lär jag väl hamna på 65 eller nåt sånt.

Sprang i 20 min i track idag också. Eller jag sprang inte hela vägen eftersom min kondition suger och det var tråkigt. Så jag sprang/gick om vartannat. Jaja min kondition lär väl blir bättre snart hoppas jag.

Imorgon åker jag med Wendy, Daisy, Julie och Stephanie till Little Rock. Ingen aning vad vi ska göra där, det enda jag vet är att jag verkligen behöver träningskläder.. vi får väl se. Eventuellt stannar vi över natten på något hotell i närheten också, beror väl på hur sent det blir antar jag.

Jag borde duschat ikväll eftersom att jag blir upphämtad 6.15 imorgon bitti men jag tittade på Grey´s Anatomy och Private Practice istället.. får lösa det på något annat sätt.

Hände inget speciellt roligt i skolan idag.. pratade med nån kille på tracken jag inte pratat med förut, han sa att jag inte hade mycket accent at all. Jag vet inte jag.. ibland känns det som att jag knappt har någon accent men ibland får jag inte fram orden utan att uttalet är helt åt tjottahejti. Och vissa ord går verkligen inte att uttala rätt. Jag vet hur det ska låta men jag kan inte säga det rätt. Tror det går bättre när jag inte tänker så mycket, har en förmåga att tänka för mycket och det är då jag hakar upp mig.. Men 97% av tiden pratar jag utan att haka upp mig så det är väl en förbättring i alla fall.

Vi gör en grej i engelskan nu som är lite knepig. Vi ska skriva om en händelse i vårat liv och beskriva den med så.. starka, invecklade, exakta, detaljerade (effectful, colorful, precise, elaborate...) ord som möjligt och det är svårt för en stackare som mig. Jag har ju liksom min vokabulär och använder de orden som finns där i, man lär sig ju inte så mycket synonymer och sånt som inte används i vardagligt tal om ni förstår vad jag menar? På svenska hade jag inte haft några särskilda problem, man är ju ganska så bra på sitt modersmål med att hitta alternativa ord och mer avancerade ord och så. Så jag antar att de andra inte har så stora problem men men.. det är ju en utmaning i alla fall, och det ska nog gå bra, pinsamt nog (för de andra) har jag det högsta betyget i hela klassen just nu! Jag tycker det är så roligt.

Måste lägga till en annan sak också. Det är en kille i tracklaget som av någon anledning kan säga hejdå. Första gången han sa det var när jag gick hem eller nåt för flera månader sen, och jag sa typ "eeeehh hejdå!" helt chockad haha. Vissa folk här kan faktiskt några meningar eller ord på svenska, även om det för det mesta är svordomar. Är nog för att de hade en svensk utbytesstudent här för några år sedan, de säger i alla fall att hon lärt dem! I alla fall.. idag sa han hejdå igen när jag gick (han säger det rätt bra, men med amerikansk brytning såklart) och så frågar han "did I say it right?" och jag sa ja, och så skulle jag också säga hejdå men det kom ut ur min mun med typ amerikansk accent hahaha så himla fult! Det lät typ "heydåoe" hahaha, så jag fick rätta mig själv till ett korrekt hejdå. Jag har inte pratat svenska överhuvudtaget på över två veckor så jag skyller på det!

Over and out!


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0