Lördagen

Okej, ska försöka mig på en sammanfattning över helgen, blir nog ett väldigt informativt inlägg.

På lördag morgon blev jag upphämtad runt 6.15 på morgonen. Vi styrde kosan mot Little Rock som är Arkansas huvudstad, men stannade på vägen för att köpa frukost. Först på Walmart där jag köpte en fruktsallad och en liten påse Funnyuns. Sen åkte vi vidare mot McDonalds där jag köpte en äppeljuice. Ingen aning om varför jag inte köpte någon dricka på Walmart men jag tyckte väl att jag inte var törstig just då.

Efter runt fyra timmar kom vi fram till Little Rock. Wendy (en IEC här, inte min) skulle på ett IEC möte så vi fick utforska staden lite på egen hand. Vi träffade på lite andra utbytesstudenter som också hade följt med sina IEC's så vi hängde runt med dem. Vi tog oss till ett Historical Museum som inte var så mycket att se, tur det var gratis. Var typ gamla vapen och sånt. Sen gick vi till Clinton Library, vilket är som ett museum om Bill Clinton (han är ju från Arkansas, statens stolthet..) Om man var upp till 17 år skulle det kosta $3 att gå in och om man var 18 eller över kostade det $7. Jag var 17 år den dagen. Vi gick runt där i en timme eller så, kollade på en film om hans liv, kollade på bilder om hans liv, osv. Jag hade inte så stor koll på honom innan men nu har jag lärt mig mer i alla fall, han verkade vara en bra president! Tydligen har de lagt ner sjuuukt mycket pengar på det där stället, lite onödigt. Så flashigt var det inte. På taket av byggnaden finns det en lägenhet där Clinton och co. sover när de är på besök i staden, vilket tydligen är ungefär en gång i månaden.


Någon limo vid ingången, läste inte om den så vet inte vad det är för speciellt med den.

En exakt kopia på hans kontor, "the oval room" tror jag det hette, och jag tror ni förstår formen på det utan att jag behöver berätta

Tidslinje med bilder om hans liv



Ingen idé att fråga om min pose för jag vet inte ens själv vad jag gör eller varför..

Efter att vi varit på Clinton Library gick vi och åt lunch. Fanns massa olika saker, goda baguetter, thaimat osv. Men vad väljer jag? Jo en sandwich med friterad kyckling i och pommes frites! Jag är skadad för livet. Men den var rätt god. Har verkligen börjat tröttna på maten här, allt är så smaklöst och tråkigt, och mesigt och ja.. fantasilöst. Min värdmamma smakade min gräddost idag och tyckte den var stark, då kan ni ju tänka er hur osten här är? Just det, plast.

Jaja, back to topic. Vi åt lunch och sen gick vi till the public library där IEC mötet var, hängde där i en och en halv timme eller nåt sånt, förutom en liten trip ut på gatan men det regnade så vi gick in igen. När mötet var klart tog vi bilen och åkte till Park Plaza Mall i Little Rock. Jag tyckte inte det fanns så himla mycket bra affärer, tycker bättre om det vi har här uppe, Pinnacle Hills. I alla fall, det enda jag köpte var en lila Adidas överdragströja att ha till tracksäsongen. Ni skulle kunna få en bild men jag har ingen eftersom att jag glömde påsen i Wendys bil, Daisy ska ta med den till skolan imorgon.

I mallet träffade vi på Fabian som är utbytesstudent från Tyskland och så hans värdbror. Trevliga prickar. Fabian träffade vi när vi var och letade diamanter också så det var kul att se honom igen. Jag hittade en affär med lösgodis, de hade Haribo och allt möjligt, sjukt dyrt däremot.. Köpte typ två hekto, det kostade 7 dollar. Så typ 25kr/hg haha. Men gott var det!

Sen hände inte så mycket mer den dagen, vi åkte till hotellet (Hampton Inn) och checkade in, duschade och sen gick vi och la oss. Här är en bild från morgonen tror jag, när jag och Daisy sov:


Nu vill jag sova, klockan är tjugo i tio. Blir så himla trött av att gå i skolan hela dagen, sen ha volleybollträning och sen trackträning. Imorgon blir det dock ingen träning då det är första rehearsal inför pjäsen, blir nog bra ska vi se. Vi har börjat med en pjäs i dramaklassen också som jag tror kommer bli roligare än den stora pjäsen. Skriver om söndagen imorgon! Puss och kram lekkerding (läckerbit på holländska haha)!


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0