Hippolyta the Amazon Queen

Hey buddies! Såhär är det, jag har inte lika mycket tid att blogga som jag hade förut. Tråkigt för er kanske och kanske tråkigt för mig men det är positivt ändå måste jag säga. Det betyder ju att jag gör annat om dagarna än att sitta hemma och blogga. Går i skolan hela dagarna, sen är det trackträning i nån timme och när jag kommer hem är jag trött, äter middag, tittar på tv eller så och sen duschar jag och sen går jag och lägger mig. Nu har dramarehearsals börjat också vilket betyder ännu mindre tid, idag var vi där till klockan 6 och så kommer det vara de dagarna vi har rehearsals! Så, kan nog bli lite tunt på uppdateringsfronten ett tag. Jag ska skriva om söndagen i Little Rock någon dag, men inte just idag.

På lördag ska vi på någon banquette eller hur det nu stavas, typ en formell tillställning vilket innebär klänning och högklackat. Not my cup of tea vanligtvis men vad gör man inte.. Tur att jag och Tami har samma klänningsstorlek för jag får låna en av henne, den är svart axelbandslös och går ungefär till knäna, lite nedanför kanske.. Väldigt simpel. Över det har jag nog en creamfärgad bolero. Problemet är skor. Jag har ett par med klack men de är lite för vardagliga, it's supposed to be a little more. Provade några av Tamis men de var för små dumt nog även fast det var storlek 7.. Så jag borde åka och titta på skor, problemet är bara när? Jag har ingen tid! Jaja det löser sig. Inga kontanter har jag heller (bara typ 60 cent) och jag är skyldig Wendy 3 dollar så måste till en ATM också.. livet är hårt.

På söndag ska vi måla om ett rum här hemma. Det är inte ens färdigmålat, är typ vita fält för att de byggde om.. så vi ska först måla det vitt och sen blått.

Jag var inte på trackträning idag men idag fick de i alla fall uppvärmingskläder, hoppas jag får mina imorgon :) Är svarta typ vindbyxor med orange på och en svart vindjacka med orange på. Så står det Gravette Track och så är det ett nummer man har. Eftersom jag inte var där idag antar jag att jag får ta det som blir över.

Någon frågade vad Food Science är för något. Ärligt talat så vet jag inte exakt, men det ingår kemi och fysik i det. Även food safety, food technology, food preservation, nutrients och så vidare. Alltså läran om mat, matvetenskap. På en fysik- och keminivå. Vet inte riktigt hur jag ska förklara då jag inte vet helt och hållet själv. Man gör också experiment och olika labbar, de som tar kursen är tvungna att ha en labcoat på sig. Typ som en sjuksköterskeuniform. Hittade detta:
Food science: the study of food. Physical, physical-chemical, chemical.

Mamma, jag mailar dig imorgon om vad jag vill ha för kläder, har ingen ork nu och måste prata med Daisy också.

Over and out mates!

PS. Det är väldigt trevligt väder här! Dryga 15 grader och sol om dagarna och ikväll när jag åkte hem från dramarehearsal var det fortfarande 15 grader och då var klockan 6! Synd att man är instängd om dagarna.. DS.

din vän linnéa malmstedt
2010-01-20 @ 12:27:20
kan du inte göra så att du räknar ner tills jag och angeline kmr? ;(


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0