Fredag

hej, bra blogg ! jag funderar själv på att åka som utbytesstudent ett år men är lite tveksam. ångrar du nånsin att du åkte? ser lite hästbilder här och var så jag har förstått att du har ridit iallafall innan du åkte iväg. jag är ny läsare så min fråga kanske man kan hitta svar på i äldre inlägg men endå: Har du fått rida någonting i USA? för det är en av anledningarna till att jag inte vill åka iväg. vill inte ha ett helt år utan hästarna...och om du inte har fått rida, hur känns det då?
förlåt för lång komentar :P


Tack! Nej jag har aldrig ångrat att jag åkte, inte alls. Man lär sig så himla mycket om allting så jag tycker att det lätt är värt ett år av ditt liv.
Stämmer bra det, jag har egen häst i Sverige så jag rider vanligtvis varje dag, tränar och tävlar och håller på. Som det ser ut nu så har min värdfamilj hästar, och de rider även i ett stall i närheten där de har två hästar inackorderade. De har sammanlagt 9 hästar tror jag att det blir allt som allt. Jag red några gånger i början men valde att inte fortsätta, nivån här är inte alls på samma sätt och de fokuserar inte alls på samma saker. Hästarna är också väldigt annorlunda (sämre jämfört med Sverige) så jag tyckte inte alls att det var kul. Så jag klarar mig utan hästar och det går galant!


Idag har jag suttit hemma, pratat med mamma i telefon ungefär 100 gånger eftersom flyg blev inställda och ändringar gjordes. Som det ser ut nu är de fortfarande kvar i Houston och får stanna en natt till där. Imorgon bitti åker de antingen till Tulsa, OK eller Kansas City, KS. Åker de till Tulsa så åker vi och hämtar dem men om de åker till Kansas City får de hyra en bil och köra själva. Så antingen lämnar vi huset runt 7 imorgon bitti eller så kommer de någon gång på eftermiddagen. Hur som (peppar peppar) kommer de hit imorgon och vi får träffas!

Hade ju snowday idag så ingen skola. Har mest suttit i min säng och kollat på datorn, följt flygändringar och så. Nu på kvällen åkte vi och spelade bowling (jag gjorde 116 eller nåt sånt.. dåligt) och så åt vi middag på Outback steakhouse eller vad det heter. Bästa förrätten har de där, Bloomin' onions! Pröva dem om ni åker dit.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0