Det här är mördaren som talar

Skrev inget igår.. så blir väl att sammanfatta det lite snabbt.

Gjorde inte mycket fram till halv sex då vi åkte till Heather och Ben (som äger stallet min värdfamilj har hästar i) och åt middag. Vi åt hemmagjord pasta, tomatsås och stekt kalkonkött. Var helt okej men som vanligt med maten här smakade det inte särskilt mycket.. börjar allvarligt tröttna på smakerna de har här, och maten överhuvudtaget. Fett, sockrigt och smaklöst är det.

Sen åkte jag till Daisy och de andra var kvar hos Heather och Ben. Hos Daisy var Fuse (från Thailand) och Stephanie (från Taiwan). Jag kom dit sent, runt 9 så vi spelade kort och pratade. Åkte därifrån runt 2.. Då var det -18 grader celsius ute! Första gången jag sett negativa fahrenheitgrader, den låg på -1 ett litet tag. När jag åkte hem var det halt på vägarna som vanligt så vid ett stopptecken (samma som jag berättade om här om dagen) var det så halt så när jag bromsade stannade inte bilen utan jag gled igenom hela korsningen! Tur det inte var några andra bilar där. Det var gårdagen.

Idag åkte jag och hämtade upp Julie runt 1.30PM sen åkte vi till mallet och shoppade lite. Hon skulle köpa UGGs men hennes kort funkade inte så då provade vi mitt men sen ändrade hon sig så att han fick göra en reklamation och då förlorade jag 40kr (eftersom valutaomvandlingarna blir olika..) men de ska jag få tillbaka från henne. Sämsta. Sen gick vi till Victoria's Secret och handlade lite smågrejer och sen gick vi och köpte biljetter till Avatar 3D klockan 4.10. Medan vi väntade (eftersom det var 50 min kvar) gick vi och köpte varsin smoothie, min var Mango Passion och faktiskt riktigt god. Riktigt fräsch som min mamma skulle säga. Sen gick vi tillbaka till bion och möts av världens kö! Visade sig att den kön var till Avatar så var bara att ställa sig där. Efter ett tag började det röra sig och när vi kom fram fick vi våra 3D glajor.

Filmen var bra, jag gillade verkligen alla specialeffekter, såg verkligen äkta ut och den får en att hata människan litegrann, den var sorglig också. Mer än så ska jag inte spoila utan jag tycker ni ska se den själva! Däremot tror jag att den är bättre utan 3D.. det förstörde lite ibland för allt var inte 100%igt. Dessutom fick jag lite ont i huvudet av det.

När jag gick ut från bion såg jag reklam om en ny film som var directed by Lasse Hallström! Sweden is everywhere.

Sen nu har jag precis kommit hem, skulle se på inspelat Desperate Housewives men det fubnkar inte av någon okänd anledning. Ser på Criminal Minds istället.

Just nu ser det ut att vara skola imorgon, jag tycker inte att vägarna ändrat sig nämnvärt sen i fredags men jag antar att de inte kan stänga hur länge som helst. Jag skulle kunna ta en till snowday faktiskt, skulle vilja sova bort hela dagen.

Ett vattenrör här hemma har brustit så vi var tvungna att stänga av vattnet så vi har inget vatten i huset! Tur att vi har poolhuset så man kan gå på toa och duscha i alla fall.. var där ute och duschade ikväll men golvet var iskallt. Jaja.. någon reparatör ska komma hit och förhoppningsvis fixa det imorgon, ska tydligen vara jättesvårt att komma åt så vi får väl se..

Ja justde, rubriken också. JAG DÖDADE EN FÅGEL IDAG, jag är en mördare! Pappa det här är ditt fel! Den lilla stackarn satt på vägen och självklart antar man ju att den ska flytta på sig så jag rörde inte ratten, bara fortsatte köra (som min pappa sagt åt mig!) eftersom jag hade mötande trafik också. Men tror ni den flyttar sig eller?! Nej! Han bara stod där och det smällde till under bilen och guppade till. Grejen var att det var ingen liten gråsparv heller utan när den stod på marken såg det ut som en minirovfågel.. jag vet inte vad det var för någon men kanske i storlek som en kråka. Usch. Mördare nummer 1, det är jag det.



Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0