Tanternas vistelse här

Jahaja nu har man fått klagomål på att det är för lite att läsa här! Kan väl börja skriva och se hur mycket det blir.

Mamma och mormor (tanterna kommer jag kalla dem) skulle ju ha kommit för två veckor sen onsdagen den 28. Men eftersom att det var massa dimma och snöstorm och gud vet vad blev de fast i Houston i två nätter och tog sig inte till Tulsa, OK förrän på lördag morgon då vi fick åka och hämta dem. Sen på söndagen skulle vi åkt till Las Vegas, satt på flygplatsen men den här dagen var det massa dimma så de ändrade flyget till att gå måndag morgon istället. Så på måndag morgon kom vi till Las Vegas, och checkade in på Circus Circus. Vi knallade runt på gatorna och åt, och en kväll såg vi en show. Effin' AMAZING! Asså jag fattade ingenting, så jävla sjukt. Kolla den här videon:

Det här var alltså snubben vi såg, Criss Angel (www.crissangel.com). Okej att det är en sak med hans TV-show han tydligen har, det går ju att fakea. Men han gjorde såna här saker live! Fick folk att försvinna och sen 2 sekunder senare dyka upp på helt andra sidan scenen, hur fan gör man sånt? Jag fattade inget jävla ting ska jag säga er. Börjar fan tro på att det finns trollkarlar eller vad man ska kalla honom. Jag säger det igen: helt jävla sjukt. Jaja nog om det.

En dag när vi var i Las Vegas hyrde vi en bil och åkte till Los Angeles! Där var det varmt och skönt och jag fick se havet för första gången på 5 månader! Jag ska aldrig bosätta mig nånstans långt ifrån havet, det är en sak som är säker. Jag tycker om havet, även fast det är blåsigt. Vi strosade i alla fall runt på Venice Beach, åt lunch på en italiensk restaurang (den med vitlöksbrödet Dennis moahaha) och åkte vilse innan vi hittade till Hollywood Boulevard.

En annan dag åkte vi till ett outlet mall och shoppade lite. Det finns bussar som går där i Las Vegas, längs hela strippen och lite förbi det åt båda håll, så vi köpte endagspass och kunde åka hela dagen. Lite segt med all trafik bara men det gick bra.

Sen när vi skulle hem på torsdagen funkade allt med flygen, det enda jobbiga var att vi checkade ut runt 11 på dagen och sen fick vi gå runt överallt med våra väskor för vi ville inte åka till flygplatsen och sitta där i X antal timmar. Så vi släpade runt dem på olika hotell och så. Folk frågade om vi skulle promenera till flygplatsen, haha.

Vi stannade hemma fredag-söndag och gjorde inte så mycket, åkte runt och tittade här, shoppade lite mer, träffade släkt och så vidare. Sen på söndagen åkte vi till Memphis, TN. Körde ner dit, vädret var jättefint och vi åkte in i Mississippi och sov på LaQuinta Inn. När vi vaknade upp var det dryga 10 cm snö ute! ALLT var täckt! Detta ledde till att Graceland (Elvis hem) som vi skulle besöka var stängt, alltså ofta! På grund av lite snö så stängs hela jävla landet ner, sämsta. Vi såg i alla fall hans hus från vägen och tog kort men en besvikelse var det ändå. Speciellt för lilla mormor som hade åkt ända från Sverige för att se på sin idol! Tanterna fick sina kort i alla fall så det var väl bra. Sen skulle vi bege oss hemåt och det var snöigt, slaskigt, isigt och dimmigt. Vi körde ungefär halva vägen men sen ville vi inte köra när det var mörkt för att vädret var så dåligt så vi sov över i Conway på Holiday Inn Express. På morgonen efter pallrade vi oss vidare och då var vädret bra igen.

På onsdag morgon skulle de åkt vidare till New York, men på grund av snöstorm i New York den här gången så var flyget inställt. Hade packat in väskorna och allt i bilen men det var bara att packa ut. Jag missade första lektionen i skolan men sen åkte jag dit i alla fall och lämnade tanterna själva hemma. Vi åt på Outback på kvällen. Vi var också på 5-års kalas och jag åkte inlines, haha! Har inte gjort det på typ 10 år så det var ju lite spännande. Gick hyfsat även fast jag typ var stel som en pinne.

På torsdag morgon kom de i alla fall iväg, och min bil var påväg att bli bortfraktad! Jag hade ställt den där det inte fick vara några unattended vehicles och när jag gick tillbaka till den kommer det en typ vakt och frågar om det är min bil och att jag inte får stå där och att de var påväg att frakta bort den, hjääälp! De trodde nog att det var en bomb i bilen eller nåt sånt. Tur att jag inte gick ut 1 minut senare! Herregud. Nästa gång parkerar jag på den vanliga parkeringen, gratis i 30 min ska det tydligen vara där talade han så vänligt om för mig.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0