Saturdag

Idag vaknade jag till fågelkvitter, skvallrade lite om att våren är påväg! Det var dock inte alls samma fågelkvitter som hemma i Svealand, men inte så konstigt då det ju är andra fågelsorter. Har ni fågelkvitter hemma i Sverige än?

Idag är det 106 dagar tills familjen kommer hit och jag snart lämnar Arkansas. 106 dagar är 3½ månad eller 15 veckor eller 2544 timmar eller dryga 9 miljoner sekunder. Vilket kommer gå sjukt snabbt! 3½ månad sen var det mitten på oktober, vilket känns som förra veckan! Allt har gått så sjukt snabbt och snabbare lär det väl gå nu på slutet då det är vår och allt som har med det att göra. Jag tror att jag kommer vara redo att åka hem om dryga 4 månader, visst att det kommer bli lite sorgligt att lämna allt här men ändå, borta bra men hemma bäst!

Tack Johanna för kommentaren om örnen :) blev faktiskt nöjd med bilden, klart den kunde blivit bättre men för att vara tagen ur en bil när jag var stressad blev den helt klart okej!

Dagen idag är verkligen inget kul att blogga om. Har suttit i min fåtölj med TVn på och datorn i knät i princip hela dagen. Har kollat OS, Criminal Minds och 2½ Men. Ikväll vid 23 så börjar hockeyn Sverige-Finland och det blir väl att jag tittar på den även om den slutar jättesent och det är skola imorgon.. Men jag vill ju veta hur det går för Sverige! Mina föräldrar skrattar åt mig för jag har aldrig tyckt om sport speciellt mycket, alltid klagat på att de jämt ska titta osv osv men bara för att jag är här börjar man uppskatta Sverige mer och blir alldeles patriotisk! Jaja, a part of the package antar jag.

Jag har också roat mig med att scrapbooka lite och planerat vilka bilder jag ska framkalla tills nästa gång, fantasin börjar tryta med de bilder jag har så behöver lite nytt färskt material.

Jag har också löst problemet med min blogg att man bara kunde se ett visst antal inlägg på arkivsidorna, nu kan man gå tillbaka och läsa allt, bra va?!

Något som var lite ovanligt idag var att vi åt både hemlagad frukost (pannkakor, hashbrowns, bisquits och sausage) plus hemlagad middag (pizza)! Inte ofta det händer i det här hushållet kan jag säga. Till lunch (eller.. frukosten var vid typ halv tolv så ja..) åt jag två mandariner! Och så lite schweizernöt såklart.

Hejdå!

Filippa
2010-02-23 @ 01:23:27
Absolut inte, bara massa snö och is överallt... Undrar om det någonsin blir vår.


URL: http://filippafredriksson.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0