Idag

Imorse åt jag Schweizernöt till frukost, ett par rader. Sen åt jag svenska pannkakor med socker till lunch och sen youghurt med flingor till middag. Jag är hungrig nu. Lite dumt att äta tjugo i elva på kvällen kanske så jag låter bli.

Ikväll var det seniornight i basketbollen. Idag i skolan hade vi pep rally vilket är typ som en assembly för att få folk taggade inför matchen och ha lite skolspirit och sånt. Sjukt kul var det idag! Matchen ikväll var emot Shiloh Christians, vilket är en sjukt dyr privatskola för små religiösa barn. Ryktena går att de värvar folk till sina sportlag och betalar deras tuition, vilket är olagligt. Därför har de fått en regel att om det börjar en ny person i deras skola, får den inte spela på ett år. De är i alla fall sjukt bra i alla sporter och alla hatar dem. På matchen idag hade till exempel några killar skrivit på ett papper "I love steroids, recruit me!" hahaha. I alla fall, seniorserna blev lite hedrade eller vad man ska säga. De presenterades med namn och "son/daughter of NAMN and NAMN" och sen vilka sporter/klubbar/aktiviteter de är aktiva i. I alla fall, deras pappor hade klätt ut sig till Shiloh's cheerleaders, hade korta shorts, peruker och pom poms. Sen var de ute och cheerade och gjorde danser haha. Sen var det ett gäng killar som skulle föreställa Gravettes cheerleaders och de "battlade" lite mot varandra, skrek och dansade. De här killarna dansade sen med våra riktiga cheerleaders och det var också kul! Något som också var sjukt kul var att två av cheerleaderserna hade på sig lejonmaskotdräkter (vi är ju Gravette Lions) och gjorde en dans till massa olika låtar. Gud vad jag önskar att det kommer på youtube, ska lätt visa det här då, så svårt att förklara!

Som väntat förlorade vi både tjejernas och killarnas match. Tjejerna gjorde riktigt bra ifrån sig och förlorade bara med 7 poäng eller nåt sånt, killarna var värre och förlorade med 15-20 poäng nånting. I slutet skrek hela läktarna "WE WANT CHUCK" vilket är en kille i laget som är lite udda och inte får nån speltid alls i princip. Han fick i alla fall komma in och alla skrek typ "GIVE IT TO CHUCK" etc. och alla passade honom och han fick säkert 7 chanser på sig att träffa korgen men han missade alla :( Till och med när Shiloh fick bollen sprang de inte och anfallde utan de tog det lugnt och det var en som såg ut att vilja passa Chuck haha. Vi tyckte synd om Chuck, men han fattade nog inte att folk inte var helt seriösa med att ta in honom osv. Jaja, kul var det i alla fall. Folk var förresten helt galna på läktarna, så himla kul. Inte direkt som att gå på en liten match i Sverige utan här är alla här och hejar! Kompisar, skolkamrater, föräldrar, syskon, släkt! Parkeringen var proppfull så jag parkerade på nån asfalterad plan av nåt slag en bit bort. Sjukt cool känsla i alla fall! Only in America skulle jag tro.

Sådär! Nu har ni lite att läsa :D Får lägga upp bilder på tanterna och resorna och sånt imorgon eller när jag nu har tid. Imorgon eftermiddag/kväll ska jag ut och äta med massa folk, har ingen aning om vilka som kommer! Pusshej!

thea
2010-02-13 @ 17:24:27
haha nice med choklad till frukost :P längtar efter mitt paket som mina päron har skickat till mig. massa godis


URL: http://livetsomthea.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0