I made it

Idag är det ett år sen jag åkte till USA, epic.

När jag hade varit i Arkansas ett par månader tänkte jag att det på ett sätt skulle vara skönt att vara hemma, att kunna säga "jag har varit utbytesstudent" och ha alla erfarenheter i bagaget. Nu är jag där, och det är konstigt. Det känns som att mitt år i USA inte hände, som att mitt liv bara sattes på pause. Jag har verkligen två liv och de är inte direkt connectade. När jag var i USA var mitt Sverige-liv on hold och nu är det tvärtom. Det är jättesvårt att förklara och jag förstår om ingen förstår vad jag pratar om.

Det här var ett av mina första inlägg sen jag kom till USA:
"Man går med skorna inomhus, det är sant."
Haha. Jag går fortfarande in med skorna här hemma ibland och första veckorna kunde jag sitta i soffan i en timme utan att tänka på att jag fortfarande hade skorna på mig. Det sägs ju att människor är vanedjur och jag får nog hålla med.

"I look up to the sky
And now the World is mine
Ive known it all my life
I made it, I made it!
I used to dream about, the life I'm living now
I know that theres no doubt.
I made it, I made it!"


Filippa
2010-09-03 @ 16:31:12
Svar: Oj my mistake! Ber om ursäkt, var väldigt trött när jag skrev det så jag radera skrev om osv flera gånger: Men jag menar så klart "Röstade inte". Röstar du blankt har du ändå tagit tiden att gå dit och rösta. Tack för du uppmärksammade mig, ska ändra det!


URL: http://filippafredriksson.blogg.se/
emma
2010-09-07 @ 04:58:36
åh, jag har snart varit här i två månader och känner också att det skulle vara skönt att vara hemma och ha allt bakom sig! Men om tiden fortsätter att gå i raketfart så dröjer det inte länge tills jag är hemma igen.. Haha :)



Jag tänkte bara höra om hur det går för dig med att plugga på distans. Hur lägger du upp plugget osv? Skulle vara kul att höra lite mer om att plugga på distans för jag tänkte göra det när jag kommer hem. :)

emma
2010-10-02 @ 23:20:43
HEJ HEJ! :)

Jag tänkte fråga om det var svårt att få kompisar i början när du började skolan?

Vilken var den största skillnaden i USA jämfört med Sverige?

Svara gärna till mejl. KRAM EMMA!


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0