Underbara väder

Linnéa sötnos, jag har akrylnaglar och det kostade 27 dollar :D (egentligen 30 men jag fick rabatt haha) och sen påfyllning kostar 17 dollar! Gaaalet stor skillnad alltså. Förstår inte varför det är så himla dyrt i Sverige. 30 dollar är med vita tippar och 27 är bara neutrala.



Dagen idag har varit bra. Började i skolan som vanligt, lärde mig lite om könssjukdomar, sjukt höga siffror här i Amerikat med folk som har dem. 50% har HPV till exempel, ni vet det som kan orsaka livmoderhalscancer, som man kan vaccinera sig mot? 45 miljoner människor har herpes. Det är 5 gånger Sveriges befolkning! Jaja jag vet inte jag men det låter sjukt mycket. Imorgon ska vi lära oss om kondomer.

Jag har också lärt mig att räkna ut medianen och medelvärdet i matte haha. Skönt att det är något man för en gångs skull gjort förut, det här gjorde man i sexan liksom! Jaja.. på fredag har vi test och jag kommer nog inte göra så bra ifrån mig. Den 5 maj är det statstest, på hela kursen.. halleluja.

Sen har jag nog inte lärt mig så mycket mer.

Efter skolan skulle jag åka och tanka och posta iväg ett paket. Går in på bensinmacken och ber om 45 dollar på 4an, då säger snubben att det är declined, alltså jag har inga pengar! Provar 40 dollar men det gick inte heller så jag gav upp och betalade 20 kontant. Sen kunde jag ju inte posta paketet heller eftersom att jag inte hade några pengar. Ringde mamma som satte över pengar men ja.. Jävla soppa. Har haft lite extra utgifter den här månaden om man säger så..

Sen åkte jag och Juli hem till henne, åt lite godis, vindruvor och hon gjorde smoothies och sen låg vi ute och solade i två timmar ungefär mellan 16-18. Det var typ 30 grader ute, minst! Biltermometern visade på 27 grader så det var mycket varmare i solen. När solen började gå ner så åkte jag hem. Har ätit Taco Bell till middag och tittat på Glee. Det är en serie som vi följde i höstas. Jag kommer ihåg i november att vi sa "åh vad långt det är tills nästa avsnitt, 6 månader!" Men nu är vi här och fort har det gått. Jag skriver om tiden i varje inlägg känner jag. Så nu kan jag bre på det ännu mer. Mindre än 6 veckor kvar i skolan! Sjuuukt. Mindre än 30 skoldagar kvar. Och sen har jag en vecka att umgås med Daisy innan hon åker hem och sen ytterligare en vecka tills familjen kommer. Och mindre än 4 veckor innan Linnéa och Angeline är här. Då ska jag prata svenska! Gör det typ två gånger i månaden nu men det går bra det med.

Vi hörs vetja!

din bästaste vän
2010-04-14 @ 21:17:59
Åååh då måste jag göra :D men kan man inte få någe annat än vitt :p?


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0