Tisdag, känns som torsdag

Heej, idag är det tisdag och det är runt 20 grader ute! Däremot skiner inte solen så det känns inte som speciellt varmt. Jeans och kortärmat är lagom att ha på sig.

Idag har det varit skola och sen rehearsal. Vi kommer göra en sjukt rolig dans i slutet, får be någon filma så att jag kan visa er sen i maj! Förresten, skrev jag maj rätt? För det är väl med litet M på svenska? Eller är det Maj? Alltså jag är förvirrad, är 99% säker på att det är maj men nu blev jag osäker. Jo visst är det maj? Jaja, att jag ens funderar är ju under all kritik.. Maj med stort M är väl ett namn haha?

I fredags så spelade vi in vår pjäs i Drama-klassen, och igår så tittade vi på den. Jag var skiträdd att jag skulle ha världens accent så man knappt hörde vad jag sa (det är så svårt att höra om man har det eller inte) men det lät faktiskt bra. Inte alls så mycket accent som jag trodde att jag skulle ha, visst kan man höra på vissa ord att jag inte har engelska som modersmål men det lät över förväntan.

Idag har jag knallat runt med mina skor i skolan och fått många kommentarer om att de är fina :D Tack till er som kommenterade också! Steffi, du får prata ihop dig med mamma om en beställning eller nåt sånt.

Jag vill ha ett påskägg! En påskhelg utan påskägg kändes inte helt okej. Har fortfarande lite lakrits kvar här hemma och tur är väl det.. men jag saknar lösgodis! 2 månader och 3 veckor kvar!

Imorgon är det honors roll i skolan (tror jag) och den här gången är jag honors student! Förra gången var jag ju den enda utbytesstudenten som inte var men den här gången så! Har alla A förutom ett B just nu, i matte. Mattekursen slutar typ om en månad, jättekonstigt.. Dessutom gör vi nya grejer varje dag och får läxor eftersom att vi ligger efter jämfört med tidigare år. Idag gjorde vi saker som de förra året gjorde den 17 februari, haha. Jaja inte mitt problem! Läraren verkar tycka vi är dumma också men det är han som är dum och inte kan förklara på ett vettigt sätt så att man förstår. Säger typ och så gör ni såhär och såhär och tror att man ska fatta.

Lördag är prom! Jag är inte alls peppad, vill bara ha det överstökat. På fredag ska vi få lösnaglar och sen innan prom får jag håret fixat, sen ska vi nog äta middag innan och efteråt vet jag inte. Antingen hem till någon eller något after-prom-tjafs, vi får se. Inte särskilt pumped alltså. Har inte ens brytt mig om att hitta några andra skor utan kommer köra på ett par svarta klackar jag redan har. Nu blir mina päron glada.

Nej hörreni, detta var dagens update, vi hörs imorgon!

Angeline
2010-04-07 @ 14:57:29
Vi ska nog allt ta och filma din lilla dans;) å det är faktist bara 32 dagar innan du får svenskt godis :D

Kan trösta dig med att jag fick heller inget påskägg är tydligen förstor för sånt, vet inte riktigt hur mamma tänkte där :P

puss å kramar


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0