Början av helgen

Heeej igen det var ett tag sen, det här inlägget är bara för att min mamma tjatar om att hon vill ha något att läsa på morgonen. Klockan är liksom halv ett på natten men hon verkar tycka att det här är viktigare än min sömn så nu kör vi.

Igår efter skolan åkte jag, Juliana och Daisy och åt middag på Chili's, jag åt kyckling fajitas. Sen gick vi på bio, 9 dollar, dyrt den här gången. Vi såg Our Family Wedding som faktiskt var riktigt roligt, vissa bitar hade de verkligen lyckats med. Sen åkte vi till Walmart och hängde där ett tag, köpte jordgubbar som vi åt och lite sådär. Sen åkte vi och hängde hos Daisy's ett tag, jag lekte med deras valp de har på prov. Hon är 13 veckor och korsning yorkshireterrier/pudel. Sjukt söt och sjukt liten. Sen åkte jag och släppte av Juli och sen åkte jag hem. Kom hem typ kvart över 12 och kände inte för att blogga då. Det regnade i princip hela dagen och det var åska och blixtar på dagen. Under 7th hour gick strömmen i hela skolan under ungefär 1 sekund, svart var det!

Idag är det lördag. Wendy (Daisys host mom) hämtade upp mig runt 1 idag, och vi åkte till mallet. Det var jag, Juli, Daisy och Mira. Vi skulle leta framförallt efter smycken och skor till prom. Jag hittade ett par örhängen som jag köpte och sen kom jag hem med ett sött linne/klänning och en liten plånboksliknande sak från Forever 21. Allt var billigt så oroa dig inte mor. Nu ska jag inte shoppa nånting förrän vi åker till outlet malls om två veckor! Sen åt vi på Mimi's Cafe och shoppade lite till och sen åkte vi hem till Daisy igen. Åt popcorn, chips och lekte med valpen som vi döpte till Maggie Martini. Hoppas att de behåller den, jag har utnämnt mig själv till barnvakt om de behöver hjälp. Vi såg en film också, College hette den och var typ världens sjukaste film. Jag tror inte att jag rekommenderar den till någon annan än.. ja, jag vet inte vem. Den var så sjukt att vi skrattade massa men ändå.



Och nu sitter jag här, klockan är tjugo i ett och jag ska borsta tänderna och tvätta ansiktet och sova! Imorgon är det påsk, vad jag vet ska vi inte göra någonting men man vet ju aldrig. Man äter tydligen potatismos, corn och green beans precis som på alla andra högtider här. Vad är det för speciellt med den maten? Ingenting är min åsikt. Idag har det varit runt 17 grader kanske och sol. Har gått i kortärmat!

Lite random djurinfo som min far säkert uppskattar också. Igår såg jag en levande tvättbjörn för första gången, de är så söööta! Och långsamma, var typ som en sengångare ni vet? Sen satt det en uggla mitt på vägen när jag kom körandes också, den bara satt där och flög iväg när jag lyste på den med helljuset. Idag när vi körde till Daisy stod det en ko mitt på vägen, haha. Vi vallade den lite med bilen. Sen när jag körde tillbaka var kon fortfarande där, kan någon stängsla in den liksom? Sen såg jag den största fladdermusen jag sett också, stor som en jävla rovfågel! De man ser i Sverige är ju typ sparvstorlek, den här var gigantisk. Kanske Dracula som var ute på jakt? Sen har Tami och Josh sett något de kallar bäver här också, men vi alla kom fram till att det kan inte vara en bäver då det inte finns något vatten här i närheten. Så frågan återstår, vad är det för litet brunt djur med platt svans som springer omkring här? Jag återkommer om det!


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0