Woo Pig Sooie!

Imorse vaknade jag vid 8, 9 och halv 10 då jag gick upp. Duschade och sen tänkte jag äta frukost. Då fick jag veta att vi skulle till en restaurang och äta frukost. Vi kom inte dit förrän strax efter 11 och då serverades lunch. Jag åt någon grillad fisk med steak fries och corn.
Fick smaka en dumplin av Grady, det är typ nån blandning av bröd och nudel (Tami´s ord), konstistensen är typ.. fast men "studsig" om man kan säga så.. jättesvårt att beskriva. Till det är det någon vit gravy. Resultat = något som liknar en kropp från yttre rymden, eller kanske en kroppkaka. Smakar inte bra.

De har så himla mycket saker här som bara är äckliga och konstiga. Till exempel bisquits (det är bröd, inte kakor) med gravy, ser så himla snuskigt ut att jag inte ens vill prova. Annars har jag faktiskt provat det mesta men det är inte mycket som är gott. Antingen är det för fett, för sött eller så är det bara konstigt och äckligt.

Efter "frukosten" åkte vi till ett mall där de har en Arkansas Razorback (University of Arkansas lag, football, baseball och basket är de stora sporterna. Bor man i Arkansas så måste man älska Razorbacks. Go Hogs!) affär. Eftersom det var match nu ikväll var jag ju tvungen att ha en Razorback tröja. Sagt och gjort, Josh köpte en tröja till mig. Deras färger är rött och vitt och i princip alla tröjor var röda, vilket är en färg som inte klär min hårfärg. De hade allt man kan tänka sig i affären! Allt med Razorbacks på såklart.



Vi gick också in på Hollisters men jag köpte ingenting. Sedan åkte vi till Cold Stone vilket är en glassbutik. De har massa olika glassmaker och många olika typ toppings, allt ifrån Oreo´s till Mashmallows till Snickers till Choklad till strössel och såser typ caramel, chocolate. Man väljer en glassmak och en eller flera toppingar och personen bakom disken tar glassen och blandar i toppingarna. Resultatet blir glass med bitar av det man nu valt.

Jag tog French Vanilla glass med White Chocolate Chips och Mashmallows. Det var gott fast chokladen kunde varit bättre.


Bild från Google. De lägger glassen och toppingarna sådär och mosar sedan ihop alltihopa.

Efter det åkte vi hem, bytte hage på några hästar, åkte omkring i golfbilen, jag pratade med Erica i telefon och lite sånt trevligt. Jag tog massa kort också (en del kan ni se i inlägget under).
Vid 17:30 kom det två familjer hit med två barn var.. jag är trött på barn. Vi åt pizza och kycklinggrejer och kollade på matchen mellan Missouri och Arkansas som startade 18:00. Matchen slutade typ halv tio.

För er som inte vet så är en footballsmatch indelad i 4 quarters, varje quarter är 15 min lång. Detta är alltså effektiv speltid och första quarten tog sammanlagt över en timme så ni kan ju tänka er hur mycket avblåsningar och skit det är. Jag tröttnade efter kanske 15 min och såg bara sporadiskt under resten av matchen. Arkansas vann med 41-10 tror jag.

Vi tar hand om en liten övergiven kattunge den här helgen. Det är veterinären som familjen använder som hade den hos sig och han skulle åka iväg över helgen. Den är ungefär 2,5 vecka gammal och gudomligt söt. Han har legat och sovit hos mig ikväll, han drömmer och ligger och snuttar och sparkar med benen i sömnen. Jag filmade litegrann men tror inte jag kan få upp det i bloggen. Slänger in en bild sålänge (batteriet i kameran dog så jag fick ingen bättre bild..). Han ska tillbaka på tisdag men om Tami får som hon vill så stannar han haha. Jag tror däremot inte att han kommer göra det.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0