Bang bang, shot dead, everybody's gone mad

Igår var det två veckor sen jag kom till Arkansas!

Jag är inte längre the new girl i skolan, idag kom det nämligen en ny liten sophomore som får tjänstgöra som det tidigare nämnda smeknamnet. Skolan jag går på nu påminner mig väldigt mycket om min skola i Sverige, alla har full koll på alla och på allt som händer och man kan inte göra någonting utan att ryktet börjar gå. Folk i skolan kallar det "high school drama" men jag tror det försikommer (är det ett ord? låter konstigt) lite överallt.

På engelskan idag så lekte vi med Google Earth och helt plötsligt pekar läraren på mig och säger att jag ska visa Sverige, sagt och gjort. Jag visar mitt hus, min skola och Stockholm. Läraren var väldigt fascinerad över Granängsringen (ni som bor i Tyresö vet vad jag pratar om) och tyckte det var en ball konstruktion. Sen var han också förfärad över att jag varit i London och Frankrike utan att besöka muséer och gamla byggnader. Det var nämligen det första han skulle göra om han var där. Dessutom var de avundsjuka på att det från Sverige bara tar några timmar att ta sig till andra ställen i Europa.

På Multimedia så ska vi göra en berättelse med hjälp av ljudeffekter. Det ska vara en början, en mitten och ett slut. Jag har lite svårt att komma på vad jag ska göra, det ska vara klart på onsdag. Funderar på att göra en människas liv från födsel till död men har inte riktigt kommit på vad jag ska ha för ljud än.

Idag hade vi prov i Environmental Science och jag fixade 100% igen, lite stolt faktiskt att jag som inte ens har engelska som modersmål klarar proven bättre än de flesta andra. Sen kanske inte de har pluggat men ändå. Det som är bra med den kursen är att jag i verkar ha gjort det mesta som den handlar om. Det var inte för intet att man plågade sig igenom kurser som Kretslopp, Växt- och djurliv, Ekologi och Naturkunskap!

I Family Dynamics har vi grandparents tema för det är någon grandparents dag i helgen. Nu har vi i uppgift att skriva om ett minne med någon grandparent. Jag ska skriva om när jag och Dennis marscherade med våra egengjorda protestskyltar som det stod "Städa inte!" på när mormor skulle vara barnvakt åt oss.

Lite senare ikväll ska vi och äta på den lilla restaurangen Centerton Inn här i närheten. De har typ amerikansk mat tror jag, fett och friterat.

Apropå svininfluensan. Folk här verkar inte direkt rädda för den utan de i skolan verkar vilja att vi ska få den här så att skolan stänger. Vi har handdesinfektion i varje klassrum som alla kletar på helt frenetiskt och vi har fått ut informationsblad om hur vi ska skydda oss. Arkansas ska tydligen provide (vad är det svenska ordet? pinsamt) gratis influensasprutor till alla som går i skolan. Jag vet inte om det inkluderar mig.

Vi har också fått se en informationsfilm hur man nyser/hostar på rätt sätt. Så nu vet jag det!

Over and out!

Angeline
2009-09-11 @ 10:01:50
haha hur man nyser den kanske ja skulle kolla på;)


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0