Everything isn't fresh veggies!

"Do you know Michael Jackson?"
"Haha.. yes, I think everyone does"
"I didn't know what Swedens know"
"They do, he´s actually been to Sweden"
"Awesome! So.. does he sing in English then?"

NEJ VET DU VAD, MICHAEL JACKSON KAN SVENSKA!

Journalism idag var flummig som vanligt, rednecksen pratar högt och ljudligt med varandra och vi andra 4 sitter mest tysta. Läraren brukar läsa lite ur boken och sen kommer han alltid ifrån topic och börjar prata om när han jobbade på en tidning och bla bla. Faktiskt rätt roligt att höra på för han har intressanta saker att berätta. Och skönt att starta dagen med en slapp klass!

Multimedia är 2nd period. Jag har ändrat mig om ljudgrejen, jag ska göra om en människas dag. Jag har kommit till att han borstar tänderna. Sen ska det hända något, typ att det kommer en inbrottstjuv och dödar honom eller nåt sånt.

Engelskan är rätt svår. Samma lärare som i Journalism och han är rätt slapp och inte alls sträng. Vi hade ett litet quiz idag på de svåra orden vi skrev ner häromdagen och jag kunde typ ingenting. När jag lär mig nya ord i svenskan fastnar de i princip alltid rätt så fort eftersom att jag kan associera dem med någonting eller dra paralleller till något men i engelskan är det inte så överhuvudtaget. Orden vill inte fastna! Eller.. orden fastnar men inte betydelsen och det är ju inte till så stor nytta.
Jag har insett att den här kursen handlar mest om litteraturhistoria och det är dessvärre inte det roligaste.. speciellt inte med texter från 1700 talet.

Transmath, varje dag får vi nya uppgifter, lämnar in de och hon rättar. Förra gånger fick jag 73%, idag fick jag 100% :) Fast jag kollar på mina anteckningar hela tiden eftersom det här inte heller vill fastna.. blir spännande att se hur det går på provet vi har nästa vecka tror jag.

US History, trååååkigt. Jag vet att jag skriver det varje dag men det är för att ni verkligen ska förstå hur tråkigt det är. På måndag har vi prov så jag måste plugga över helgen..

Intro to Finance, även här är det svårt med alla termer som inte vill fastna i mitt huvud. Frågorna är komplicerade och jag kan inte riktigt beskriva hur jag menar. Annars är det rätt så slappt, samma lärare som i Multimedia och hon är liten, tjock och snäll.

Environmental Science, idag var det vår tur att göra recycling så vi gick runt på skolan och tömde klassrummens återvinningsgrejer. Fun fun.

Family Dynamics, jag skrev klart brevet om mitt minne med en grandparent och min lärare skrattade och tyckte det var roligt. Hon ville att vi alla skulle skicka våra brev till våra grandparents och jag frågade om jag verkligen behövde skicka det till Sverige och dessutom att min mormor inte kan engelska (förlåt mormor om du kan haha, jag visste inte men ville komma undan!) så jag behövde inte skicka och det var ju tur det, haha.

Sen åkte jag hem, var hemma ett tag och följde sedan med ut till stallet. Tittade på när de höll på och förbereda för tävlingen imorgon, inte världens roligaste. Jag och Josh åkte till Subway och åt middag och tanten bakom disken var lite retarderad. Jag sa att jag ville ha alla färska grönsaker, alltså typ sallad, tomat, lök. Oliver, jalapeños och pickles är inte färska grönsaker! Det fattade inte hon utan sa "aren't they all fresh?" med en lite bitchig ton. Nej det är de för fan inte! Slutade med att jag fick massa konstiga saker på ändå och fick peta bort alltihopa. Josh höll med mig i alla fall om vad färska grönsaker är.

Jag höll på och garva ihjäl mig idag när Josh sa att här äter man donuts till frukost, haha. Jag dog nästan. Deras frukostvanor är verkligen inte att leka med. Han tyckte det var konstigt att äta de någon annan gång på dagen än till frukost och här stänger alla donutsställen runt 10-11. Oh my gosh.

Sen har vi tittat på Queer Eye (Fab 5) och inte så mycket mer. Imorgon ska vi åka och titta på deras tävling, otaggad! De ska vara i stallet 4.45 imorgon bitti men som tur är behöver jag inte följa med då utan jag och Josh åker härifrån vid 8.15.

En rolig sak, idag är det ju 9/11, dvs årsdatumet för krascharna i World Trade Center som ni säkert alla vet om. Jag trodde att de skulle prata om det i skolan men INTE ETT KNYST, inte ett enda ord! Smått chockad? Svar ja.

Jag inser att mina inlägg är väldigt långa men det här är ändå förkortad version av vad som hänt under dagen, skulle kunna skriva så mycket mer!

Anna är i USA 09/10
2009-09-12 @ 05:10:24
svar: haha, I know :) det blev coolt ^^


URL: http://annizhiusa.blogg.se/
Alexsandra
2009-09-12 @ 12:41:45
åh, vad kul :)


URL: http://ahallen.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0