The Benton County Fair

På kvällen ringde Lori (min IEC) hit och frågade om jag ville följa med hennes dotter och deras utbytesstudent till the Fair, såklart sa jag ja. Det visade sig att de hade hämtat upp en annan utbytesstudent på vägen så vi blev tre utbytesstudenter, en miniträff ;) Vi såg två andra också och vinkade till dem.


Pina (Tyskland), Mira (Finland) och jag


Det fanns rätt många åkattraktioner, de flesta var för mindre barn men den här, Silver Bullet åkte vi faktiskt. Den var rolig!

Massa olika djur fanns det, vissa större än andra.

Funnel Cake, Josh hade sagt att jag borde äta en sån så jag gjorde det. Det är typ friterad deg med florsocker på. Det var gott men efter ett tag blev det för mycket, på bilden hade jag redan ätit nästan halva! Den täckte hela tallriken från början.

Jag har också fått lära mig att Benton County (en del av Arkansas där jag bor, nordvästra hörnet) är ett så kallat Dry County, dvs. det får inte finnas några spritaffärer och det får inte säljas sprit i vanliga affärer utan bara på restauranger. Det får inte heller finnas regelrätta barer utan de måste servera mat också.
En till bild på oss. Och så någon Sarah i bakgrunden, hon var kompis till någon som gick i Pinas och Miras skola.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0