It´s a promise so untrue, tell me what will I do?

Idag har varit en tråkig och dålig dag.

Vi börjar med det tråkiga:
Började med frukost hemma, två mackor med cream cheese.
Fortsatte sen med frukost på Centerton Inn, två kokta ägg och hashbrowns.
Åkte hem igen och gjorde ingenting, kollade på första Harry Potter filmen.
Kvällen fortsatte sen med att vi åt middag, ugnsbakad kyckling i nån gravy med potatismos. Till det majs (som alltid) och till efterrätt någon Hershey och Reeses inspirerad chokladkaka.

Och nu till det dåliga:
Jag vill byta skola. Min skola suger, de har inte ens något sportlag (så man kan gå på football- eller baseballmatcher) och personerna som går där är riktigt konstiga, jag kommer aldrig hitta några normala vänner där. Jag pratade med Tami om det idag och problemet är att det kanske inte finns någon skola som vill ta emot mig. Antingen för att de redan har så många utbytesstudenter som de vill ha eller helt enkelt för att de inte vill. Tami ringde Lori (min områdesrepresentant) och hon ska troligtvis komma hit och prata med mig imorgon. Jag vet (och Tami sa det också) att hon kommer försöka övertala mig att stanna på Decatur. Jag har laddat upp med saker jag ska säga och Tami och Josh sa att jag ska vara "brutaly honest" så det ska jag vara, helst ska jag överdriva och vara dramatisk också tänkte jag. Grejen är att det jag inte trivs med går inte att ändra på. Jag tror att Lori tror att det jag inte är nöjd med är mina klasser eller något sådant, något som är lätt att fixa. Jag vet inte vad jag ska göra om det inte går att byta skola.

"I´ve paid a lot of money for this year and I don´t want it to be a compromise"
något sådant tror jag att jag ska säga, dramatiskt va? Och så ska jag nämna att det faktiskt är ett High School Year, alltså är skolan den största delen av året.

Nu kallar min 1500 sidors historiabok, prov imorgon!


Sophia (tidigare utbytis i bentonville!)
2009-09-14 @ 10:24:08
Det måste ju gå att byta till bentonville high school?! den skolan är ju jättefin och stor och verkar ha någon sprtgrej utanför. Nu gick jag college, men alla mina klasskamrater hade typ gått där..

En ny läsare?
2009-09-14 @ 16:20:13
Nej så där borde du inte säga! Du kommer bara framstå som dryg och sur, någon som inte vill "lyssna" och inte är värd att diskutera med, typ.. asså det beror ju på ditt tonläge också men ändå.



Försök bara vara sympatisk, och säg att du verkligen inte trivs, och att du jätte gärna vill byta osv..


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0