I´m officially a high school student

First day at Decatur High School!

Jag hade ställt klockan på 6.30, en timme senare rullade vi härifrån. Anlände till skolan ungefär 7.50. Gick in på receptionen och fick ett skåp (som jag för övrigt är grym på att öppna), jag fick också två guider, Eric och nån annan som jag inte kommer ihåg namnet på för hon försvann innan hon visat mig ett enda klassrum. Jag och Eric gick runt och han visade mig klassrummen jag skulle till, ganska lätt eftersom att det är en så liten skola. Det finns en korridor inomhus och sen några klassrum utomhus.

1st period, Journalism:
Mr. Garner, han verkar jättesnäll och rätt så mesig, han typ ignorerar att alla små rednecks hoppar runt och pratar om annat medan han försöker prata. I den här klassen var vi typ 8 st, varav Eric var en av dem. Sen var det a bunch of rednecks och en tjej som verkade ganska normal som jag pratade med, Ashley. Får se om jag behåller den här klassen eller om jag kanske provar på Basket, haha, ska kolla det imorgon. Isåfall är träningarna 1st period och det är ju rätt så nice. Jag tror att alla var seniors i den här klassen.

2nd period, Algebra II:
Mr. Collins, en tjock snubbe i 35 års åldern med rakad skalle. När han insåg att jag var en ny utbytesstudent sa han "sorry you got to Decatur". Samma ord kom från en av rednecksen på Journalism också. Det vi gjorde idag kunde jag faktiskt, hör och häpna. Först fattade jag ingenting av de engelska termerna men sen när jag insåg vad vi höll på med så kände jag igen det och kunde det faktiskt fortfarande. Här var det blandat med seniors, 11th graders och 10th graders. Jag antar att 10th graderserna är såna smartskallar. Jag blev bjuden till lunch av en 11th grader som verkar rätt schysst, vet däremot inte vad hon heter. Däremot är hennes kompisar världens omognaste.

3rd period, English 12:
Mr. Garner igen. Vi gick igenom någon text på gammelengelska och lyssnade på ett ljudklipp på Youtube där det var en snubbe som pratade den här gammelengelskan som den ursprungligen lät. De andra i klassen fattade ingenting så ni kan ju tänka er hur mycket jag förstod? Annars rätt skön klass, vi var kanske 10 st, alla seniors. Träffade tre tjejer som verkar snälla, den ena hade haft en norsk utbytesstudent hemma hos sig förra året. De bjöd mig på Wales (typ som Goldfish om ni vet vad det är) och stringed cheese. När jag sa att jag aldrig ätit Wales förut frågade hon "are you from America?" haha nej det är jag inte. Jag tror att de här tjejerna spelar basket och de verkar helt normala, till skillnad från många andra som verkar ganska så retarded. Jag tror jag ska bli kompis med dem.

4th period, Health:
Mr. Ellis, även han en tjock man i sina bästa år. Det känns ju bra att han lär ut healthklassen. Usch vilket klassrum, det lukta gammalt, instängt och svettigt. Jag hade klassen med freshmans och sophomores tror jag (alltså folk som är 14-15) och det var inte det roligaste. Dessutom var det patetiska frågor vi höll på med och jag tyckte inte alls att det hade att göra med hälsa, snarare self-esteem (svenska?!) och sånt trams. Jag ska definitivt byta ut den här klassen.

5th period, US History:
Mr. McFarland, sämst. Han stod vid typ ett podium, läste ett stycke ur en text och sen fick vi alla läsa ett varsitt stycke. Detta gjorde vi tre gånger tror jag. Sedan fick vi svara på frågor som jag fattade nada av, jag hann inte klart och vet inte om jag behöver göra de tills imorgon. Jag har inte gjort de så han får väl skälla ut mig om det är så. Världens strängaste lärare, han dampade på nån för att den sa typ en mening. Han har en skylt i sitt klassrum som det står NO GUM! NO FOOD! NO DRINKS! på. I andra klasser så får man äta snacks och sånt, sett flera som gjort det. Jag vill verkligen byta ut den här klassen men jag måste ta den. Här var det 11th och 10th graders tror jag, eventuellt någon senior. Jag pratade med nåt freak som jag trodde inte kunde engelska men sen visade det sig att hon var född här. Hon var nog hur nervös som helst för hon stammade och blinkade med ögonen och gud vet vad. Hoppas hon inte tror att vi är kompisar.

6th period, World Geography:
Även denna med Mr. McFarland. Även här fattade jag nada och det var inte direkt geografi som jag hade tänkt mig. Det handlade typ om meterologi, växthuseffekten och sånt. Hur mycket ord som helst som jag inte förstod, jag satt i typ en kvart med första frågan och läste den om och om igen. Jag blev SJUKT kissnödig under den här lektionen, höll mig i kanske 25 min men sen gick det inte mer, jag har aldrig varit så kissnödig i hela mitt liv! Min hand började skaka, jag fick svettningar och blev yr, det var helt hemskt! Så till slut tog jag mod till mig och gick och sa till honom "I really need to go to the bathroom, is it ok?" och jag antar att jag hade nåt lidande i min blick för han sa okej okej utan att ens blinka. Jag nästan sprang ut igenom klassrummet, hittade en toa, låst! Hittade en toa till, låst! Frågade en hur man kom in, hon visste inte. Panik panik panik! Jag ska inte skriva ordagrant vad som hände men jag kan säga att det är tur att det finns några träd och buskar utanför skolan. Lite senare på dagen insåg jag att jag sprungit förbi en öppen toalett så nu vet jag det i alla fall. BYTA UT KLASSEN! Vi var tre stycken idag.

7th period, Civics:
Samma lärare som i Health och även samma klassrum, snusk. Även denna klass med 9th och 10th graders, de kollade på mig som att jag var en utomjording. Även fast den här klassen säkert är rätt intressant så ska jag byta ut den. Det enda vi gjorde var att läsa och svara på frågor, inte speciellt roligt sätt att lära sig.. Samma lärosett användes också i US History och World Geography, och även Health.

8th period, Family Dynamics:
Mrs. Pannell. Avslappnad, rätt så rolig klass. Två av tjejerna från English + en annan har också den här klassen så det är bra. De skrek SWEDEN när de kom in i klassrummet, det är vad de kallar mig. De satte sig hos mig och de är roliga. De heter Tiffany och Kerri tror jag. Här var det seniors, 11th och kanske någon 10th grader, vet inte riktigt. Vi var max 10 stycken. Man pratar om familjerelationer, idag pratade vi om hur olika familjer kan se ut och hur olika familjer kan vara. Alla fick berätta om vad de gjorde efter skolan och vissa är läskigt ärliga. Typ som att deras pappa inte bryr sig om dem, en ville inte gå på college för han skulle jobba på sin farfars farm osv. Läraren verkade gullig, kanske lite töntig men snäll i alla fall.

Frågor idag:
"Do you wear kilts in Sweden?"
"Do you have McDonalds in Sweden?"

Ashley, som jag har Journalism med, hon är 17 år. Hon är förlovad och ska gifta sig i oktober, hon fyller 18 i januari. Hjälp! Jag smsade det till Erica och hon berättade att i hennes skola har de en som är 15 år, gift och med en unge på 4 månader. Craaaazy. Jag såg en idag som är gravid också. I skolan alltså.

Mångas reaktion på att jag är svensk: "AWESOME!" speciellt rednecksen gillar att säga så.

Det här borde jag kanske inte säga med tanke på att mina föräldar läser det här men det känns inte som att jag kommer spendera så mycket pengar. Fast i och för sig har jag ju inte börjat göra saker än. Men igår när jag köpte school supplies betalade familjen, de har betalat alla gånger vi ätit ute, så himla snällt. Ja mamma, jag har erbjudit mig att betala men de har sagt att det är okej och att jag inte ska fråga om jag ska betala så nu ska jag sluta med det haha.

Mamma
2009-09-01 @ 06:01:39
Låter som en spännande dag, vi får väl se vad du väljer istället då. Skönt några verkade schyssta. Jag vet att du erbjuder dig att betala, jag har ju uppfostrat dig.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0