Howdy y'all!

"Whatchya watching?" (What are you watching?)
"Hey yall!" (Hey you all!)
"How´d ya doing?" (How are you doing?)

Några exempel på hur de pratar här, inte konstigt att jag får säga "huh?" sjuttielva gånger om dagen för att jag inte hör vad de säger. Ofta blir mitt svar fördröjt några sekunder för att jag måste tänka i mitt huvud vad det var någon just sa.

Allra värst var igår, en kille i min engelskaklass frågade någonting, jag tror att det var om vi hade öl (beer) i Sverige så jag svarade på det. Sen ställde han någon följdfråga och jag hörde verkligen inte vad snubben sa. Jag bad han upprepa och det gjorde han men jag hörde fortfarande bara "hwhmdschueosldo" så jag hade ingen aning om vad han sa! De andra verkade höra vad han sa så de tyckte väl säkert att jag var korkad som inte svarade.. Till slut gav han upp och vände sig åt andra hållet, haha.

Liselotte Reynolds
2009-09-04 @ 17:25:05
Hej Sandra! Jag är din mormors kusin, Britt och jag är kusiner. Min pappa är bror till Doris. Han heter Henry Holmberg. Jag bor i Noblesville, Indiana, USA. Min syster talade om för mig att du gick i skola här i USA. Det var kul att höra. Om du vill kan du e-posta mig. Det vore kul att höra ifrån en släkting. [email protected] Ha det så gott! Kram Liselotte.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0