9/9/09

Idag var ett bra datum, 9/9/09 för det innebär att jag inte behöver tänka så mycket när jag ska skriva datumet. Här i USA skriver de ju månaden först jämfört med Sverige som skriver dagen först. 24 december blir alltså 12/24/09 istället för 24/12/09 i Sverige. Knepigt? Svar ja.

Jag har upptäckt att de censurerar låtar här. När jag var påväg hem från skolan i min underbara bil så spelades Hot n´ Cold med Katy Perry. Den går såhär:
You change your mind
Like a girl changes clothes
Yeah you, PMS
Like a bitch
I would know
Men ordet bitch var utbytt mot ett pip. Så kan det gå när inte haspen är på!

Fick ett paket från Sverige idag också! Det innehöll min iPod, lite kläder och så godis! Tack mamma och pappa :)

Idag i skolan hände inte så mycket roligt, vi tog senior pictures på morgonen. Min skola är så gammalmodig (till och med fotograferna sa det) och allt ska vara som det alltid varit så killarna var tvungna att bära skjorta, kavaj och fluga och vi tjejer fick ha någon slags drapering på oss. Först hade man som en tubtopp som precis räckte över brösten, över det ett "underlag" till en kjol, ni vet sånt i silkestyg som ibland är under kjolar. Över det hade man ett skynke i sammet som man satte fast med en klädnypa bak i ryggen. Inte så snyggt men på bild ser det bättre ut. Det kallas för drape och är svart. Här är en bild från Google: 

Jag fick tillbaka två prov jag hade i fredags, 79% i amerikansk historia (jag vet inte vad det är betygsmässigt) och 100% i Family Dynamics! Jag var den enda med 100%!

Det är en tjej som kallar mig för hennes kompis. Jag vill inte vara kompis med henne, hon är påträngande och pratar bara om sig själv, dessutom är hon rätt skabbig. Låt mig vara! Hon visste inte ens vad jag hette idag och det var typ 10e gången hon frågade, kompis jo tjena!

Jag tror jag måste köpa VIP medlemsskap på tyda.se, jag har slagit upp för många ord för att det ska vara gratis fortfarande, haha. Jag kan ju i och för sig använda Lexin men det är inte lika bra. Och jag kan lova er att det är många ord jag måste slå upp. Idag till exempel hade jag en läxa i engelskan med 12 ord som jag skulle sätta in i meningar. Jag hade aldrig hört något av orden förut!

Mina adaptrar är jättejobbiga, de är glapp i dem så jag måste ställa nån form av möbel mot dem för att de ska tryckas in mot väggen. Jag tror jag ska köpa en ny laddare till datorn med amerikanskt uttag.

Kan inte alla som läser min blogg regelbundet slänga in en kommentar? Jag vill veta vilka ni är, jag har ingen aning! Dessutom, vad vill ni läsa om? Jag förstår att det är tråkigt i längden att läsa om vad jag gör på dagarna så någon, förslag om vad jag kan skriva om?

Och just det! Ni som gissade på vad Grady sa i videon, ni hade helt rätt!

Peace out!

Malin A
2009-09-09 @ 05:40:58
Jag tycker att det är superkul att läsa din blogg precis så som du skriver den men lite mer bilder skulle vara kul! Jag tror jag kollar in här varje dag för att läsa en ny uppdatering för att du uppdaterar ofta och du är i USA som skiljer sig ganska mycket från Sverige!

Ha det kanon!

Pappa
2009-09-09 @ 08:13:52
Den där bilen vill jag ha.

Anneli
2009-09-09 @ 09:44:29
Var själv utbytesstudent för 10 år sen, tycker det ä kul att följa folk som gör vad jag har gjort. :)



Du kanske kan prova norstedts istället för tyda:

http://www.norstedtsord.se/


URL: http://anneli1983.blogspot.com/
emilia
2009-09-09 @ 10:36:11
Jag läser din blogg varje dag! :)


URL: http://emiliaaj.blogg.se/
Marina
2009-09-09 @ 12:21:09
Jag följer din blogg, så jag har läst varje inlägg ;) Jag tycker den är bra som den är, kanske lite mer bilder :) Annars tycker jag din blogg är jättebra :)


URL: http://marinakarlsson.devote.se
Björn
2009-09-09 @ 12:27:23
Det var faktiskt jag som såg till att du fick dina saker inte din pappa.



//Björn



PS. Ta det lugnt i trafiken. Bengt är stolt över dig.

Calle
2009-09-09 @ 12:42:31
Jag läser också din blogg, ALLA inlägg, den är superbra!

Hoppas du får ett bra år!

Julia
2009-09-09 @ 18:02:16
Hej Sandra! :) Jag följer din blogg därför att jag tycker det verkar SÅ spännande att vara utbytesstudent! :) Jag lovar att jag ska prova på det själv efter studenten men tills vidare läser jag om din upplevelse! ;)


URL: http://www.lindstrombloggar.blogspot.com
Henrik
2009-09-09 @ 18:05:31
Vilken bra blogg du har! Läser den ofta. Det skulle vara trevligt med flera bilder ;) Men bloggen är fortfarande jättebra :) Ha det bra! /Henrik

carolina
2009-09-09 @ 21:00:27
Hej :) Jag tror du har kommenterat i min blogg men jag är sjukt seg med att svara men kan försöka kommentera lite oftare. :) Är iaf utbytesstudent nu, fast i Ohio. Tycker kyrkan du gick i verkar lite...läskig. Är glad att mina värdföräldrar inte går i kyrkan alls :D


URL: http://carolinaiusa.wordpress.com

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0