Torsdag

Jag har tyvärr inte så många roliga saker att berätta idag.

Det roligaste som hände var under Foods lektionen. Vi skulle baka muffins och till muffins behöver man ägg, det vet alla. Tror ni att läraren hade köpt ägg? Nej. Förra gången när vi skulle göra sallad hade hon glömt köpa sallad, det är ju också väldigt smart.

Det var career day i skolan, folk från ett college kom och pratade och lite andra folk pratade om sina yrken. Jag har kommit fram till att college är mer som vårt svenska gymnasium än vad high school är. Mer frihet, mer valfrihet, ingen som övervakar dig, osv. Imorgon är det Halloween dress up day, alltså kan de som vill ha på sig sina Halloween kostymer. Idag var det en eller två som tjuvstartade, det var en stor grön larv eller något som gick omkring. Med tanke på att han är typ 2 meter lång blev det lite extra kul.

Träningen idag var jobbigare än vanligt och jag tror att mina benhinnor börjar ta stryk. Det är som värst precis efter träningen och sen ebbar det ut. Nu är det ingen träning på tre dagar så det är väl bra. Daisy har nåt problem med nån muskel så hon har inte sprungit på ett par dagar. Både hon och jag tror att problemet är bristen på uppvärmning. Det är bara pang på med en gång och inte heller stretching efteråt. Vi stretchar lite innan men jag skulle föredra någon form av uppvärmning innan man börjar springa för fullt. Eller så är jag bara klen.

Ikväll har jag gjort läxor för första gången på länge. Det är däremot en fråga (som är jättestor) som jag inte alls förstår.. den är due imorgon men jag får väl fråga då eller något.. Kan inte ens gissa vad han vill att jag ska skriva.

Nu ikväll ska jag surfa lite mer, se Grey's Anatomy och platta håret. Måste köpa någon värmeskyddande grej till håret för det kommer gå sönder annars.


En dålig bild på min pumpa men tycker bilden blev rätt cool ändå. Fast man ser inte så mycket..


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0