School

Jahapp, första dagen!

Jag är satt som junior i skolan (11th grade) men jag vet inte varför. Frågade vice principal men han kunde inte svara heller, han sa bara att de brukar sätta alla utbytesstudenter som seniors (12th grade) och att han skulle kolla och se varför det blivit som det blivit. Jag vill vara senior så jag hoppas det går att lösa. Det borde det göra, finns ingen anledning att sätta mig som junior.

Klasserna är som följer:

English 11 engelska för juniors. Amerikansk litteratur. Den här kommer ändras om jag blir senior. Har inte så mycket att säga, de rättade någon study guide och jag tittade på.
American History är lite mer laidback än den var i förra skolan! Vi har samma bok men läraren är inte 105 år gammal och läser ur boken hela tiden. Idag tittade vi på en film och svarade på lite frågor till den.
Algebra III vet jag inte om jag ska behålla, det är en av de svåraste mattekurserna (vi har en bok som är för college) och jag vet inte om jag har lust att ägna mitt år åt att plugga matte. Efter halva lektionen ringde klockan = jag fattade ingenting. Det visade sig att det var någon som pratade, han läste the pledge och vi stod upp och höll handen på hjärtat (jag fattade inte att man skulle det så mina händer hängde bara) och sen berättade han om vad som hände idag, att någon fyllde år och påminde oss om lite olika saker. Att klockan ringde betydde också att det var reading time, något jag inte hade en aning om. Alltså, man läser i en halvtimme.
Lunch klockan 11 har jag lunch, idag satt jag med en kille från engelskan och hans kompisar. De var lite töntiga och omogna men trevliga så det var helt okej. För första gången åt jag i skolan, kycklingburgare som faktiskt var riktigt god. Man får gå in som i en liten restaurang och välja det man vill ha och sen går man till kassan.
Drama II är en klass full med emosar, dramatöntar, esteter, kalla dem vad ni vill! Men de är trevliga och verkar roliga så det har jag inget emot. Idag spelade de upp intränade monologer de hade gjort. Jag bävar inför den dagen jag måste stå på scenen..
Personal and Family Finance de avslutade just ett projekt så jag satt i bibloteket och läste. Jag vet inte vad kursen handlar om men fick höra att den är tråkig.
Foods med ett gäng obstinata sophomores. Även några freshmen och några juniors. De var helt galna, till 90% killar. Den här klassen verkar simpel, idag svarade vi på några frågor och ritade frukter. På torsdag ska vi ha labb, alltså ska vi laga mat, fruktsallad eller något.
Athletics just nu är det volleyball som gäller. Om två veckor blir det basket. Idag tittade jag på, imorgon blir det att ta med svarta shorts, vit tröja och träningsskor!



Känslan man får när man stiger in i skolan är 1000000 gånger bättre än den man får när man stiger in i förra skolan. Allt är nytt, fräscht och det är högt i tak. 90% har inte cowboyboots på sig och man får använda mobiler mellan lektionerna.

På kvällen åkte jag och hämtade Juli och åkte med henne till stallet. Först skulle vi tanka och jag hade allvarliga problem. Först var pumpen så gammal att man inte kunde betala med kort, jag gick in och pröjsade 40 dollar. Sen får jag inte igång pumpen, då är det nån gammal helvetes spak man ska trycka på för att det ska funka. Sen stoppades det inte på 40 dollar utan jag hann till 46 innan jag fick stopp på skiten. Då fick jag gå in igen (3e gången) och betala mer. Då frågar de i kassan mig om jag är utbytesstudent, de sa att jag hade varit med i tidningen. Men jag tror att det var norskan som var här förra året.



Haha jag fick just hämta Jack, han hade blivit kvarlämnad ute när Tami var och stängde in de andra hundarna. Jag hörde honom skälla och tyckte det lät som att han var utanför och det var han haha. Nu slår han på mitt tangentbord med tassarna för att jag inte klappar på honom. Och nu dampar han i fåtöljen. Han är rolig lille Jack.


kajsa
2009-10-07 @ 16:45:49
Det är en sak som jag inte fattar, varför bytte du skola? trivdes du inte eller sög den bara?


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0