Saturday/Sunday

Kom precis hem från att ha varit på ett surpriseparty för Magda som fyllde 17 här i veckan. Det var faktiskt roligare än vad jag hade trott. Vi åt, spelade spel och pratade. Känns skönt att jag kan ha konversationer nu med vem som helst utan problem, behöver inte längre översätta i mitt huvud (bara enstaka, svåra ord).
Vi kom fram till att europa och usa är väldigt olika på vissa plan, t.ex. så svär man inte här. Man säger inte "the f-word" eller "damn it", man säger "shoot" eller "dang it". Själva grejen är att man inte säger det men de kan hitta på andra ord som egentligen betyder ungefär samma sak men det är inte det som är grejen.

Det slutade med att jag och Daisy (körde hem henne) lämnade huset runt tio i 12 och sen tar det ungefär 30 minuter att komma hem. Jag körde lite vilse också.. eller egentligen körde jag inte vilse men när det är så mörkt så känner jag inte igen mig och blir osäker på om jag är rätt eller inte, så jag vände. Det visade sig sen att jag visst var på rätt väg och jag vände igen, var bara tvungen att tänka till lite.

Alla utbytesstudenter från skolan var där, Juliana från Tyskland, Daisy från Holland, Magdalena från Österrike, Stephanie från Taiwan och så jag.

Anna är i USA 09/10
2009-10-11 @ 15:51:12
svar: I know det var så himla kul. Vi bara flummade runt hela tiden, haha!

Jag saknar Kunskap också, jättemycket. Det var så bra stämning där och lärarna var helt underbara. Vet att Henke läser min blogg t.ex. och jag mejlar med han ibland. Hur många gör det med sina fd. elever liksom?

Haha, nej nu får jag tårar i ögonen när jag tänker på kunskap, :)


URL: http://annizhiusa.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0