Monday

Ska försöka mig på att sammanfatta ytterligare en dag ur mitt amerikanska liv.

Vaknade och gjorde mig i ordning för min första dag i min nya skola. Jag och Tami tar varsin bil dit för att jag skulle stanna kvar och hon åka hem. Vi kommer dit och hittar receptionen och counselorn och allt sånt tjafs. Fick fylla i massa papper, visa ID kort och sen fick jag ett häfte med kurser jag skulle skriva upp på en lapp, alltså jag skulle skriva upp vilka jag ville ha. Lite skillnad från Decatur där man i princip bara hade en valmöjlighet.

De obligatoriska jag kommer ta är English, Civics/Government och Algebra III. Eftersom att vi inte riktigt vet vilken nivå jag ligger på i maten (svårt med översättningar) börjar jag i Algebra III och om det inte funkar kan jag byta. Började ju med Algebra II i Decatur men det var för lätt så det här kanske passar bättre.

Sen valde jag Sr. Girls Athletics, Drama, Human Relations och Food & Nutrition. Som reserver valde jag Nutrition & Wellness och Personal and Family Finance. Jag vet inte om jag kommer få det jag valde.. det återstår att se.

Som sagt, jag valde kurser och sen skickade de hem mig! Sa att jag ska komma tillbaka och börja imorgon! Tack och hej leverpastej.

Så jag åkte hem, slappade hela dagen = tittade på TVn/datorn och läste bok. Jag åt lite lunch också och umgick med min bästis Jack.

På kvällen när alla kom hem åkte vi till ett ställe och åt, jag åt friterade räkor (3e kvällen i rad, de skrattade åt mig att jag valde det) och pommes frites. Nyttiga klubben. Men det fanns typ ingenting att välja på förutom friterat eller friterat. Så vad ska jag göra?

En sak jag har uppmärksammat. I början när jag kom hit var jag noga med att säga "thank you" och "your welcome" om någon sa thank you till mig. Nu har jag utvecklat det här. Jag gör som amerikanarna. Jag säger i princip aldrig thank you längre utan jag säger alltid "thanks". Man använder inte heller your welcome speciellt mycket, bara i lite mer formella samtal. Man säger istället "mm-hm". Alltså ett hmm:ande i två stavelser, om ni hajar. Eller så säger man ingenting. I början kändes det här lite awkward men jag börjar lära mig nu och hmm:andet kommer automatiskt.

Imorgon blir det första dagen! Jag ska få mitt schema. Jag ska hitta en snubbe som kan ge mig ett parkeringspass. Jag måste få ett skåp men vet inte hur. Och sist men inte minst; jag måste hitta till alla lektioner!

Mamma
2009-10-06 @ 08:16:30
Lycka till i skolan idag, hoppas du inte springer vilse.

Kram kram

M
2009-10-06 @ 10:59:58
Lite nervöst va. Kommer ju att ta lite längre tid för dig att komma in i det, du hoppar ju in efter 1 mån. Men det ska nog gå bra ska du se! Mvh


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0