600 steg senare är smärta

Idag på dramalektionen frågade två killar mig om vi har "naked-news" i Sverige, alltså nyheter där folk är nakna. Sen trodde de att 90% gick omkring nakna på vägarna. Jag sa att det stämde och att kläderna jag har här i USA är min amerikanska stil, i Sverige går jag utan. De trodde mig inte.. Jag fick också veta att den ena killen inte existerar, alltså han har inga papper på sig själv, inget social security nummer, hans mamma registrerade inte honom när han föddes så han kallar sig alien haha. Undra hur många såna det finns här? I Sverige är det ju inte möjligt.. Men skolan vet inte om det så jag får inte säga till dom! Woho jag har en hemlighet! De vill följa med mig till Sverige men när jag sa vad det kostade blev de inte så glada längre..

Jag skrev en haiku-dikt också som jag fick läsa upp. Den gick såhär:

She hates me so much
I am really scared of her
She's gonna kill me

Temat var "bad emotions" men alla skrattade åt min dikt. Jag tror inte jag lyckades med temat..

Vi slapp springa 2 miles idag, istället sprang vi 1 mile (1600 meter) och jag sprang på 9:27. Det är verkligen tråkigt. Efter det sprang vi i trappor, upp och ner 10 gånger, 30 trappsteg upp, 30 ner.. Det blir 600 steg om jag räknat rätt? Mina vader VÄRKER, det känns som att de drar ihop sig själv till en liten boll. Det gör väldigt ont att gå normalt och jag vill inte veta hur det känns imorgon bitti när jag vaknar.

en vän i californien
2009-10-22 @ 07:06:38
Hej! Såg att du också är placerad som junior även fast du ska vara senior. Jag är i samma sits, jag är född i maj 92 men blev placerad som junior. Min skola förklarade det för mig ch sa att eftersom mina betyg inte räknas när jag "graduates" och det får typ skolan att se dålig ut, att jag hade F i alla mina ämnen fast jag inte hade det. Kommer inte riktigt ihåg men något sådant var det iallafall.

Jag tycker det är grymt tråkigt att inte vara senior men jag har pratat med skolan och jag kommer ialfall att få medverka på prom även om jag inte hittar en date! :-) Om du inte blir omplacerad till senior kan du iallfall fråga om du får gå på balen. Om du nu vill det haha!

Hoppas du har det super annars, kram kram


URL: http://victoriausa.blogg.se/
en vän i californien
2009-10-23 @ 02:13:50
Ja men precis, det är så konstigt att det är så olika i alla skolor.. Men men, antar att det inte finns så mkt att göra åt saken! Jag har blivit van vid mina klasser nu och jag trivs i dem, men som du sa, jag vill kunna säga att jag är senior! :)


URL: http://victoriausa.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0