1,2,3 LADY LIONS!

Det är en sak som jag inte fattar, varför bytte du skola? trivdes du inte eller sög den bara?
Både och. Den var verkligen dålig och det bidrog till att jag inte trivdes. Inga roliga kurser, i princip ingen sport eller efter-skolan aktiviteter, folket som gick där var allmänt konstiga och inga jag ville bli kompis med, och utbudet var inte speciellt stort heller, tror vi var runt 30 seniors. Så allt som allt, skolan sög (den har verkligen världens sämsta rykte här omkring också, alla skämtar om att den är så dålig osv osv) och det gjorde att jag inte trivdes.

Min nya skola är 10000 gånger bättre än den gamla, jag tror det kommer bli bra nu. Folket är helt annorlunda, lärarna är helt annorlunda, lektionerna är helt annorlunda, stämningen är helt annorlunda (allt åt det bättre alltså).

Jag har fortfarande inte fått veta varför jag är junior, förhoppningsvis har vice rektorn pratat med counselorn imorgon. Om inte så måste jag ändå dit för jag måste byta min matte, det är för svårt. Jag vill inte ägna mitt år åt att lära mig nya mattegrejer som jag aldrig sett förut, sånt kan jag göra när jag kommer hem igen, på svenska. Så jag ska byta till en lättare kurs.

Jag orkar inte berätta om precis varje lektion men kan berätta om några roliga händelser idag!

I min historia-klass finns det en kille som heter Lundholm i efternamn, han måste nästan ha skandinaviskt påbrå eller vad tror ni?
Historialäraren berättade en sorglig historia om en beagel (en hund alltså). Det började med att vi pratade om taggtråd för det hade nåt med historian att göra. Den här beageln skulle gå igenom ett taggtrådsstängsel men fastnade. Jag citerar läraren någorlunda: "He got stuck so severly that they had to neuter him in order to get him out of there" Det låter ju lite konstigt men vem vet.. det kanske var så det gick till. Jag säger bara aj, aj. Neuter är alltså att kastrera.

I dramaklassen (som för övrigt verkar vara ett gäng lite konstiga men roliga människor) lekte vi lekar som skulle "få oss mer avslappnade i varandras sällskap", eller kanske mest jag då för att jag vara ny men i alla fall. Vi står i en ring och är olika frukter, så ska man ropa typ "banana loves kiwi" och så ska en person som står i mitten försöka peta på "kiwi" innan den hinner säga "kiwi loves apple" osv. I alla fall, när jag säger vad jag nu sa så utbrister killen som står bredvid mig "YOU HAVE AN AWESOME ACCENT!" Ehm, okej, tack! "YEAH YOU REALLY DO!" Några sekunder senare när jag säger något mer lägger sig en annan kille in i samtalet "You really do have an accent" "Of course I do, what were you expecting?" "Ehm.. I don't know" Haha, det var roligt. Det visade sig att halva klassen inte ens visste att jag var utbytesstudent så det fick jag förklara!

I foods har jag en lite jobbig kille som sitter i princip bredvid mig fast vid ett annat bord, idag sa han helt plötsligt "I think you are adorable" Jag menar, ofta man säger det från ingenstans haha. Lite senare kallade han mig sweety pie eller nåt sånt. Hahaha. Och pappa du behöver inte vara orolig för han är sophomore, alltså typ 15 år. Jag är redan dryg mot honom så han lär ju ge sig snart.

Sista perioden har jag volleyball! Tre timmars träning varje dag de dagar det inte är match (vilket det är imorgon, vi lämnar skolan 2.30 och kommer hem jag vet inte när). Dennis läs nu noga; Jag gjorde 20 armhävningar! 10*2! Och läs nu extra noga; jag fick beröm för att de var bra! Vi var typ 3 stycken av 25 eller nåt sånt som fick det. Ha! Fast resten av spelet var jag värdelös på. Jag måste nog öva lite mer tror jag.

Även här fick jag höra om min accent
"You have such cute accent!"
"Oh thank you, do you think?"
"Yes! I wanna have that accent too!"
"Haha, ok, why?"
"It's so cute and... innocent!"

Efter träningen åkte jag till Walmart och inhandlade ett par svarta shorts, tre dollar!

Vi hörs imorgon! Jag ska försöka komma ihåg att ta med kameran till skolan och matcherna! Har till och med ställt in påminnelse på mobilen så jag borde inte glömma den men men.

Anonym
2009-10-08 @ 12:11:30
Hej! Skönt att det blev så bra som du hade tänkt dej med nya skolan! Så då är det bara att börja på ny kula m lite extra erfarenheter i bagaget! Som du förmodligen sett är det inte är ovanligt att utbytesstudenter till en början blivit "felplacerade" som juniors. / Margareta


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0