Thanksgiving dinner and black friday

Ingen orkade laga mat ikväll (som vanligt haha) så vi skulle leta upp en restautang att äta på. Thanksgiving verkar vara som juldagen eller nåt här, det mesta är stängt. På stora huvudgatan i Bentonville var nästan allt nersläckt, det enda som lyste var enstaka reklamskyltar/affärsskyltar, mycket mindre än vanligt. Alla restauranger vi åkte förbi var stängda men tillslut hamnade vi på Applebee´s och jag åt en OFRITERAD kycklingbit med POTATIS och BROCCOLI. Viktväktarmeal var det, 7 points om det säger er något. Det var typ det nyttigaste jag ätit på restaurang sen jag kom hit och det godaste också tror jag. Usch för friterad och flottigt, så trött på det!Måste säga tt Thanksgivinglunchen idag inte var en direkt höjdare tyvärr.. vissa saker var goda men inget som var jättegott så att man ville ta mera. Kalkonen var torr osv. Jag föredrar kyckling över kalkon.

Nu ska jag till Daisy, ska sova där och så tiiidigt imorgon bitti ska vi åka och shoppa i kaoset. Det är black friday imorgon vilket innebär maaassa rea, maaassa folk och butikerna öppnar redan klockan 5. Min värdfamilj tycker jag är lite knäpp som ska dit men jag försvarade mig med att jag måste uppleva allt här i the states haha. Förra året hade en Walmart-anställd blivit ihjältrampan så min värdmamma sa att det fick inte hända mig, skulle bli lite jobbigt att förklara.. Till råga på allt så ska jag få köra Tami's (värdmamma) bil för första gången också! Den är väl en månad gammal eller nåt sånt nu, håll tummarna för att jag inte krockar den! Haha.

Puss o kram!

Mamma
2009-11-27 @ 10:09:34
Appelbees är bra.. Jag hoppas verkligen inte du blir ihjältrampad. Kör försiktigt. Kram kram

Johanna
2009-11-29 @ 00:48:13
Thanksgiving dinner, var det sådan där typisk som man ser på Tv och film? Turkey, tranbär, stuffing osv :)


URL: http://johannaabj.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0