Tack och godnatt!

Okej, jag har några halvt (eller halft? nej, eller?) roliga saker att berätta idag.

Av någon anledning så tror folk här att europeiska tjejer inte rakar benen. Både jag och Daisy har fått frågan "european girls don't shave their legs, do they?" så idag bestämde vi oss för att skoja lite med Sarah, som är en tjej i vår historiaklass.
Daisy säger "Sarah, did you know that european girls don't shave their legs?"
Sarah ser ut som ett frågetecken och säger något i stil med "What? Why?"
Jag säger "Yeah it's actually true.. I don't know why"
Sarah "Noo.. I know that French girls don't shave their armpits but rest of them do!"
Jag och Daisy "Haha, noo we don't!"
Sarah "You don't shave your legs, seriously?"
Vi igen "Yeah, whats wrong with that?" men här någonstans vara vi tvungna att avslöja sanningen haha. Hängde ni med? :D

Eftersom att jag var på lurarhumör idag så bestämde jag mig för att skoja lite med Robert under Foodslektionen också. Alla skämtar hela tiden om att jag inte ska vara i deras land och bla bla, då säger jag "Well.. maybe I'll just drive home then, back to Sweden"
Robert "Drive? You can't drive there!"
Jag "Of course I can, there is a tunnel under the sea, didn't you know?"
Robert "Noho there's not! I know there is one in Alabama but not all the way to Sweden!"
Jag "Yes there is, under the Atlantic Ocean, it's not all the way to Sweden but it ends somewhere in Germany or Holland or something like that"
Robert "Oh.. but you can't drive there can you?"
Jag "No thats true, it's only for trains. But I can put my car on the train!"
Han gick faktiskt på det tills jag avslöjade hur det egentligen låg till..

Idag såg jag också på local news för första gången sen jag kom hit! Nu är du allt stolt va, pappa?! Det var ju inte så mycket att hänga i julgranen. Först var det lite vettiga saker som vädret och nåt annat. Det ska förresten bli "well below freezing" inatt säger dem. Får se om det är någon frost imorgon bitti! I alla fall, sen kom vi in på local news och jag fick lära mig att klockan på torget i Fayetteville fungerar igen, fast bara på norra och södra sidan. Dessutom kommer den låta några gånger varje dygn. De hade också en exklusiv intervju med "a real vampire". Hennes namn var Cyanne och hon dricker blod, oklart dock vilken form av blod. Hon bor i Fayetteville men intervjun var anonym så man fick bara se hennes skugga och så hade de röstförvrängare. Nu vet jag att jag inte ska vara ute sent i området runt Fayetteville!

Jag har träningsvärk i mina lår sen igår. Jag kommer dö imorgon och ramla ihop på golvet när vi ska göra longes (vet inte hur det stavas..) och step ups. Usch.. men något positivt är att jag inte känner av armarna eller bröstet! Trodde verkligen att jag skulle göra det med tanke på hur trögt det var i slutet during bench och nåt annat jag inte vet vad det heter. Nu hittade jag det, incline bench. Det är samma princip som vanlig bänkpress bara att man i princip sitter upp istället för att ligga ner.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0