Sysslolös Söndag

Idag är det söndag. 96 dagar i landet och mindre än två månader tills jag får Sverigebesök.

Både igår och idag har varit sysslolösa. Jag hade planerat igår att gå på promenad alternativt jogga idag men det har varit jättekallt (runt 40F) och regnat i princip hela dagen så det slutade med att jag inte ens har lämnat huset på hela dagen. Istället har jag spenderat tid framför datorn, TVn och så har jag bara slappat. Jag har sett en film och minst fem avsnitt av 2½ men. Nu ikväll har jag sett ett avsnitt av Desperate Housewives.

Tro det eller ej men jag har ätit hemlagad mat hela tre gånger idag! Pannkakor till frukost, soppa till lunch och räkor till middag. Jag kan nog räkna dagarna på en hand hittills som detta hänt, slutar i princip alltid med att vi äter ute på kvällen om vi lagat frukost eller lunch hemma.

Just nu längtar jag efter paketet som min mamma ska skicka från Sverige den närmsta veckan. Det betyder alltså att jag kommer få äta svenskt godis inom kanske.. 20 dagar? Känns inte så långt borta! Nu är det bara tre skolveckor kvar och sen är det jullov, känns inte heller så långt borta! Tänk.. sen har jag gått en termin på High School och sen är det bara en termin kvar! Jag har sagt det förut men det tåls att nötas på; tiden går sjukt fort. Ytterligare ett bevis på att tiden går oerhört fort är att jag har börjat planera vad jag ska göra efter jag kommit hem. Har ju ett år kvar på gymnasiet när jag kommer hem men efter det tänkte jag resa ut i vida världen igen! Plugga eller jobba, det återstår att se. Är lite sugen på Kina, Australien och Nya Zeeland men det är ju typ två år tills det är aktuellt så vi får väl se då!


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0