Sunday November 8th

Vi har haft varmt väder hela helgen! Drygt 20 grader och strålande sol, ungefär som svensk sommar fast i November.

Söndag så vaknade vi klockan 7:15 på morgonen, gjorde oss i ordning, åt frukost och åkte mot Hot Springs. Hot Springs är som det kanske hört på namnet känt för sina varma källor. Och vattnet var riktigt varmt!

De har också spa:n där man kan bada i de varma källorna och få massage. Vad sägs om Swedish massage 24 dollars? Det är tydligen en stor grej här med swedish massage.

Quapaw är en indianstam som levde i det här området.

Hot Springs var en jättefin liten stad, väldigt pittoreskt (stavas det så?) och mysigt! Endast gamla byggnader och jag fick använda mina storstadskunskaper när vi skulle korsa vägen där det inte fanns något övergångsställe ;)

Stadens och statens stolthet!

Sen drog vi vidare mot Little Rock, Arkansas huvudstad. Vi besökte Capitol Building, där guvernören och senaten sitter.

Huset utanifrån, det är en exakt avbild av Capitol Building i Washington DC, bara något mindre.

Arkansas Supreme Court!

I guvernörens rum fanns det papper man kunde skriva på, såklart signade vi! Jag, Daisy och Mira är avundsjuka på att asiaterna har varsitt eget skriftspråk! Jag har ett papper här hemma med mitt namn i både thai, japanska och kinesiska. Och mitt namn på kinesiska uttalas ungefär Zan-tshouva, haha. Det går inte att skriva. Go Sweden!

Galen finne på rymmen!

Stephanie och jag i Hot Springs.

Daisy provade masker i någon skum affär där expediten försökte sälja eremitkräftor till oss! "They are mostly for younger kids but they are really cute, and funny too!" Vi fick sen reda på att Mira har en kräfta haha, hon köpte mat till den.

I bilen på väg hem.

Det finns mer bilder på Facebook för er som är vänner med mig där! Alla bilder jag tog ligger uppe, 107 stycken!

Mamma
2009-11-10 @ 00:31:32
Härligt du haft en sån underbar helg, skulle också gärna ha lite värme. Jag blev jättenyfiken på vilka alla som läser din blogg är när du sa att drygt 50st läser den varje dag.

Kan inte ni som läser skriva en liten kommentar.

Kram mamma


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0