Fråga

Thanksgiving dinner, var det sådan där typisk som man ser på Tv och film? Turkey, tranbär, stuffing osv :)

Jag hade ju föreställt mig det man ser på TV med en hel kalkon och massa saker runt omkring och så vidare. Vi hade ingen hel kalkon utan den var redan färdigskuren och låg på ett fat. Utöver det hade vi potatismos (som är typiskt för thanksgiving), stuffing (som däremot inte hade varit inuti kalkonen utan bakad för sig), sallad, morötter, macaroni casserole (någon makarongrej, svårt att förklara), bröd, någon spenat/majonnässallad tror jag att det var och sen kommer jag inte ihåg mer. Vi hade också någon specialare "pink stuffing" som jag inte alls tyckte om, det var allt ifrån keso, körsbär, jello, apelsin och annat i den. Väääldigt sött och inte alls min typ av grej. Vi hade alltså inte allt det typiska men det finns säkert familjer som har det. Jag tycker inte det var något speciellt, det var liksom saker som jag lika gärna skulle kunna äta vilken middag som helst. Till efterrätt var det brownies med frosting och pumpapaj. Grädde och jordgubbar fanns det till det. Jag uppskattade efterrätten mest, grandma's brownies are to die for!


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0