Snö eller regn?

såg att det var 200-någonting dagar kvar tills du åker hem, när slutar din skola/när får ni sommarlov? och har du redan fått datum på när du ska hem? :)

Hallå där! Min skola är schemalagd att sluta den 26 maj men med tanke på snow days så kan det bli senare. Jag vet däremot inte om jag kommer vara där efter att alla seniors slutat, vilket är 22 maj tror jag. Eftersom att jag ändå inte kan tillgodoräkna mig mitt år så ser jag inte varför det skulle spela roll om jag missar sista veckan eller inte. Efter det kommer min familj från Sverige och hämtar mig och så ska vi resa runt i tre veckor ungefär, det är därför jag vet när jag troligtvis kommer åka hem :) Enligt EF ska man få hemresedatum runt december men jag kommer ändra de för att passa in det med min familj så vi får väl se.


Jag fick en roll i pjäsen! Hippolyta, the Queen of Amazons. Jag har en husband också ;) i början av pjäsen är vi bara trolovade men i slutet är vi gifta, tror däremot inte att bröllopet är med. Jag är nöjd med den rollen, lagom stor för mig = inte så mycket och inte så svårt att memorera, så det blir nog awesome! Första read-through är på tisdag.

Någon amazing har hänt idag också, jag har alla state quarters! De enda som fattas nu är några US territories (District of Columbia, Guam och Samoa Islands, jag har redan Puerto Rico). Det som jag trodde skulle bli svårt visade sig vara väldigt lätt haha.

Något jag glömde säga här om dagen när jag varit inne i en stor bokaffär, var att jag hittade svenska böcker översatta till engelska! Det var böckerna om kommisarie Beck, alltså samma som filmerna. Var lite roligt med svenska namn och städer haha "close to the beautiful Swedish lake Vattern" haha.

Usch vilken dålig bild. Aja, det som jag försökte ta kort på är i alla fall "Christ, kiss my ass" said Gunvald Larsson, hahaha.

Det är så irriterande för jag tänker på saker under dagen som jag ska skriva i bloggen, men sen när jag väl sitter här så glömmer jag bort 2/3.

Det är risk för snö inatt!! Fatta vad coolt, om det snöar innebär det att skolan blir intälld imorgon och att jag slipper ett stort matteprov imorgon! Vi kommer ju ha det nästa dag ändå men det känns alltid bra att skjuta upp saker lite extra. Well well.. tror inte det kommer snöa, har vart risk för snö typ 7 gånger hittills men ingen snö ännu. Om det snöar imorgon så lär ni märka det!

emilia
2009-12-09 @ 08:24:10
När jag var i USA så var det så att vi hade våra finals två sista dagarna & seniors som slutade en vecka innan gjorde sina finals då, innan de gick. Om det är samma sak på din skola kommer du väl med stor sannolikhet missa dina finals, eller? Och det är ju inte så bra för betygen, om du funderar på att plugga på college osv... med tanke på att de kan kolla på dina HS-grades. Fast nu kanske din skola inte har finals på samma sätt som vi hade? :)


URL: http://emiliaaj.blogg.se/
Thea
2009-12-09 @ 17:37:34
så blev det en roll med sjungande lr slapp du det? ;) haha så kul att ni har snö där nere. känns så fel :P haha.


URL: http://livetsomthea.blogg.se/
Amanda
2009-12-09 @ 21:34:12
Var köpte du din map thingy för mynten? :)


URL: http://numb.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0