Random julafton

Imorse skypade jag ju som sagt med familjen.

Sen bakade jag havreflarn som jag glömde ta med till grandma's nu på kvällen. Får ta med dem imorgon istället. Och så ska vi ge några till tomten! För man måste tydligen ge tomten kakor när han kommer och lämnar presenter mitt i natten.

Sen såg jag Flickan som lekte med elden som jag hade fått i julklapp av mamma och pappa hemifrån :)

På kvällen åkte vi till grandma's och firade lite julafton. Vi åt mat vilket var samma som på Thanksgiving dvs kalkon, stuffing, bröd, sallad, casserole och så vidare. Enda skillnaden var skinkan. Och jag smakade en rätt som jag visste att det var bacon i, den ni!

Barnen var de enda som fick presenter ikväll och så jag då då ;) De ser mig faktiskt inte som ett barn som jag trodde att de skulle göra, jag får liksom ta del av båda delarna, både det de vuxna gör och det som barnen gör.

Och, icke att förglömma! Det snöar och blåser och en del lägger sig på backen så när vi kom hem för kanske en halvtimme sen var det väl 1 mm eller nåt som hade lagt sig, vet inte hur det ser ut nu, det är så mörkt.
Mörkret här är annorlunda än i Sverige, här är det inte lika kompakt utan himlen är alltid ljusare än resten. I Sverige tycker jag att allt är kolsvart.. Här är himlen alltid grå, aldrig svart och när jag har persiennerna uppdragna och rummet släckt så är det ljusare ute och då finns det alltså ingen lampa på X antal kilometer som lyser.

Så, jag fick några presenter:

En engångskamera, Razorbacktröja, 20 dollar och så mitt första pyjamassätt i hela mitt liv!

Och så några bilder från igår:

Jack och Dory's strumpa, fullproppad med leksaker och godis! De fick öppna den idag och de blev nog glada.. tror jag, haha!


Jag har oljat in min skärbräda så nu ser den ut såhär!

Jag har fyllt i min kalender också!

Angeline
2009-12-25 @ 15:14:08
hahahahaha det va mkt ifyllt:P


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0