Thoughtless Tuesday

Okej, nu har jag skrivit ner 12 punkter som jag ska skriva om. Kommer säkert bli en del utanför det också men what the heck (ja så säger man här.. hell är ju ett bad word). Ser ni? Redan off topic.

Imorgon bitti åker vi mot Wilmot, som är ett litet samhälle i södra Arkansas. Joshs (värdpappa) företag sponsrar folket som bor där med mat eftersom att de är väldigt fattiga och inte har råd med det själva. Så varje vecka (eller månad kommer inte ihåg) skickas det en lastbil full med mat ner till dem och så delas det ut i en byggnad som de byggt där nere. Min värdfamilj köpte marken som byggnaden står på och hans chef köpte huset. Nu ska vi alltså ner dit och ge de här barnen julklappar. Eftersom att de är så fattiga har de inte råd med det själva och det här är den enda jul de får. Jag tror att vi ska besöka Elementary school och deras kyrka också. Kyrkan ska tydligen vara "something you've never seen before" med dans och sång och sånt. Byn består i princip endast av african americans så jag antar att kyrkan är inspirerad från deras rötter. Kommer nog bli kul! Jag tar med kameran, de små barnen tycker säkert det är roligt att bli fotade.
Nu till grejen som jag skulle skriva om, det här var bara bakgrundsinformation. Det är tydligen väldigt vanligt med löss där och förra året fick Tami (värdmamma) löss efter att de varit där. Så, vi har en huskur, nämligen att spreja Listerine i håret. Ska tydligen hålla lössen borta och det gör så att håret "look fabulous". Och såklart vill jag inte ha löss så imorgon kommer jag att spreja Listerine i mitt hår.

Idag fick jag också reda på att på söndag ska vi ha någon form av julklappsutbyte med delar av Joshs släkt. Alla tar med sig en varsin julklapp som måste vara hemgjord eller något som man till exempel fått förut och inte vill ha men som fortfarande är fräscht, tanken är alltså att man inte ska köpa massa dyra grejer utan det ska bara vara kul. När klapparna delas ut så börjar en och ta en julklapp och nästa person kan sen välja att ta en egen eller stjäla den andras julklapp. Så, om man inte är nöjd med sin egen utan vill ha någon annans kan man stjäla från någon annan. Varje julklapp kan stjälas tre gånger och sen är den låst, så den som stjäl en julklapp för tredje gången är alltså den som får den. Låter krångligt? Jag vet. Jag är inte hundra på att jag förstått reglerna men det ska nog gå att förstå. Jag får återkomma. Jag har ju inte direkt nåt att ge bort som jag tröttnat på så Tami föreslog att jag skulle baka några kakor som hon brukar göra. Jag funderar däremot på att göra lite olika svenska kakor, och typ chokladbollar. Frågan är om de tycker om dem, kan ju hoppas.. och kanske lite roligare än att få kakor gjorda av shake n bake mix......

Jag har velat ha/läsa några böcker av en speciell författare. Har funderat på att köpa dem men eftersom att det är typ 10 böcker i serien och de kostar mellan 8-10 dollar styck blir det ju en del pengar. För några dagar sen slog det mig att skolans bibliotek kanske hade dem och idag gick jag och kollade. Det visade sig att de har allihopa så nu kan jag låna dem därifrån gratis! Har lånat den första nu, måste lämna tillbaka den innan lovet så får försöka läsa fort, om jag hinner mellan allt pluggande.. Sen hoppas jag att man kan låna över lovet, är inte helt säker på det dock. Det visar sig!

Första read-through för pjäsen vi ska göra i maj var idag. Vi läste bara igenom hela manuset och det gick väl helt okej. Tog 1½ timme att läsa igenom den så själva pjäsen borde landa någonstans på 2 timmar trodde läraren.

Tami har tagit på sig uppdraget att köpa julklappar åt någon tjej i värdsysters skola som inte firar jul eftersom hon är adopterad (?? jag hängde inte riktigt med på förklaringen..??) så idag hade hon köpt julklappar. Över 20 grejer! Varav en cd-spelare, cd-skiva, 4 par jeans, tröjor, skor, en filt osv osv. Herrejesus. Jag skojade med henne och sa att jag trodde att hon köpt saker för 5 ungar haha. Josh tyckte också att det var roligt att det var så mycket saker. Hon ska däremot lämna tillbaka lite grejer så det kanske slutar på 18-20 presenter. Ganska så nice för en tjej som inte skulle få fira jul. Jag måste säga att hon (värdmamma) verkar leva ett rätt så nice liv. Det enda hon gör på dagarna är att shoppa, äta lunch med kompisar, köra runt och göra ärenden och sen hämta och lämna ungarna i skolan. Jag tror nog att värdpappa tjänar rätt så bra med stålar. Hoppas att de inte översätter det här haha. Tror inte det.

Idag på styrketräningen la vi på mer vikter! Så nu hade vi stången (20kg) + en vikt på vardera sidan á 2,3 kg during bänkpress så nu känner vi oss starka! Blev däremot trött i armarna så incline var väääldigt segt. Där hade vi fortfarande bara stången. Efter christmas break kommer vi nog vara svaga igen.. lagom till att man börjat bygga lite muskler.

De har frågat igen vad jag vill ha i julklapp, jag tycker det är så svårt att säga nåt eftersom jag inte vet hur mycket de vill lägga! Jag menar.. jag skulle inte tacka nej till en ny bil men grejer till min scrapbook skulle också vara bra. Här verkar det också så att allt ungarna skriver på önskelistan får dem, så har det aldrig varit för mig. Det är ju en ÖNSKElista, inte en ska-ha-lista. Så ja.. det är svårt. Har däremot tänkt på några grejer i olika prisklasser jag skulle kunna tänka mig men jag vet inte hur jag ska lägga fram det att jag verkligen inte förväntar mig allting haha. De har också hotat med att om jag inte säger vad jag vill ha (ja de frågar vad jag vill ha inte vad jag önskar mig) så får jag ingenting, haha! Jaja.. själv måste jag julklapsshoppa i helgen och jag vet inte vad jag ska köpa eller till vilka.

En kille i min Finance klass hade varit i slagsmål idag så han kom in med blodig hand vilken han trodde var bruten. Ville inte visa den för läraren så han satt med den gömd under bänken och försökte skriva med vänsterhand.. Ja du..

Jag läste i Amandas blogg att folk pratar över huvudet på en och det är faktiskt sant. Om jag träffar nya personer tillsammans med min värdfamilj kan de vända sig till dem och fråga "where is she from?" eller "how long has she been here?" "when is she going home?" HALLÅ JAG ÄR INTE KORKAD JAG KAN PRATA ENGELSKA OCH JA JAG FÖRSTÅR VAD NI SÄGER! Sen när jag faktiskt svarar för mig själv ser de lite chockade ut. Roligt folk det här.

Jag måste packa men jag orkar inte.

Jag måste också plugga de här nästkommande 5 dagarna (eftersom att jag inte kommer vara i skolan nåt mer den här veckan missar jag alla review grejer) och jag har ingen lust. Matten som vi gjorde för två månader sen har jag glömt bort och på måndag och tisdag har vi semester tests, alltså test på allting vi hittills gjort den här terminen! Giv mig styrka.

Jag har blivit lite redneck. I vardagligt tal använder jag orden "y'all" som betyder you all och något jag använder ännu mer är "'em" istället för them. "I got 'em" "Did you see 'em?" "She took 'em" haha.

Måste skryta lite också. För ett par veckor sen hade vi ett prov i finance som skulle vara sååå svårt och jobbigt och stort och avancerat och gud vet vad. Vet ni vad? Jag fick 100% och ett litet klistermärke som sa Excellent! Av 30 elever var det bara jag och tjejen som sitter bredvid mig som fick 100%, jag undrar om hon tror vi fuskade. Det gjorde vi inte. Vi är bara väldigt grymma helt enkelt.

Guuuuud vilket långt och random inlägg, tog säkert 30 minuter att skriva. Klockan är nu 9:21 och senaste gången jag tittade på klockan var den typ 8:45. Märker ni att jag skriver i 12h klockgrejs? Jag tänker inte ens på det utan det känns naturligt. 20 och 21 känns konstigt att skriva. Inte fel men ovant. Jaja.. over and out!

Bror
2009-12-16 @ 18:53:25
Man orkar ju inte ens läsa allt det där :O :D


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0